Ważne

Sprzedaż tabletów spadnie w tym roku o 8,1% – nadzieja w urządzeniach hybrydowych

Liczba sprzedanych tabletów wyniesie do końca 2015 roku około 211 milionów sztuk

Nie jest wielką tajemnicą fakt, że sprzedaż tabletów systematycznie spada. Powodów tej sytuacji jest wiele, m.in. rosnące smartfony, a sami producenci są coraz mniej zainteresowani tym segmentem. Szczególnie chodzi tutaj o mniejszych graczy. Firma analityczna IDC podała wyniki za ten rok w tej jakże wymagającej obecnie kategorii. Niestety, ale strata utrzymuje się na dosyć wysokim poziomie.

Zdaniem IDC do końca 2015 roku na rynek trafi łącznie 211,3 miliona tabletów, co stanowi regres o 8,1% względem ubiegłorocznego rezultatu. Oczywiście odbije się to negatywnie na liczbie przyszłorocznych nowości z tego segmentu. Nie można ukryć, że aktualnie najważniejszymi graczami są Samsung, Apple oraz Microsoft – każdy z nich reprezentuje inny ekosystem. O ile Android i iOS minimalnie tracą, o tyle Windows zyskuje.

Przyszłość całego rynku nie rysuje się w jasnych barwach, lecz IDC zauważa ogromny potencjał w urządzeniach hybrydowych. W ostatnim czasie sprzęt tego typu zalicza ogromne wzrosty. Niewątpliwie najbliższe miesiące będą należeć do tabletów, które będzie można podpiąć do docka i cieszyć się z jeszcze większych możliwości. Ponadto coraz chętniej kupowane będą modele z ekranami o przekątnej powyżej 10 cali.

asus-transformer-book-t100ha-tabletowo-test-001

Spore nadzieje są wiązane także z ostatnim dzieckiem Apple, czyli iPadem Pro. Wbrew pozorom może namieszać w stawce i delikatnie wpłynąć na poprawę sytuacji, chociaż jest jeszcze trochę za wcześnie na tego typu „analizy”. Oczywiście przez najbliższe lata zadowalające rezultaty sprzedaży mają uzyskiwać hybrydy z Windowsem na pokładzie. Z tego powodu możemy spodziewać się kolejnych licznych nowości z tego segmentu, które będą działać pod kontrolą najnowszych „kafelków”.

Liczba tabletów, które mają zostać sprzedane przez cały bieżący rok, robi wrażenie, ale firmy niestety wymagają ciągłych wzrostów. Z pewnością producenci skupią się raczej na produkcji smartfonów czy też właśnie hybryd. Zobaczymy, czy najbliższe miesiące przyniosą zmiany strategii czy też pojawienie się pomysłu na zachęcenie ludzi do wymiany ich starszych tabletów, bądź kupna własnego. Sytuację pogarsza fakt, że często tabletofony śmiało je zastępują, co także jest widoczne w ostatnich wynikach.

*na zdjęciu tytułowym Samsung Galaxy Tab S2 oraz A

źródło: IDC przez The Wall Street Journal

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • asad

    Wszystkiemu winny jest zbyt duży wybór wśród produktów danego producenta. Przez to ten nowy tablet nie ma tego co miał jego poprzednik gdyż ta funkcja teraz jest już premium patrz Samsung.

    Czy na takiej hybrydzie da się łatwo zainstalować np. Ubuntu?

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona