Już wkrótce Apple wprowadzi możliwość odbioru osobistego produktów zakupionych przez jego oficjalną stronę

Zakupy przez Internet to dla wielu najwygodniejsza forma nabywania nowych rzeczy. Część osób, chcąc oszczędzić na kosztach dostawy, decyduje się na odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym, gdyż bardzo często ta forma wysyłki jest darmowa. Jednak nie wszyscy sprzedawcy udostępniają wszystkim jeszcze taką możliwość, w tym Apple.

Uprzywilejowani w tej kwestii są tylko mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Mogą odebrać zakupiony produkt w wybranym Apple Store już nawet po godzinie od złożenia zamówienia. Program Personal Pickup wprowadzono tam w 2011 roku i obecnie dotyczy iPhone’ów, iPadów, Maców, Apple Watchy i Apple TV. Klienci powiadamiani są poprzez e-mail lub SMS, gdy urządzenie jest już przygotowane i czeka w wybranym wcześniej sklepie.

Gigant z Cupertino w końcu prawdopodobnie jednak spojrzy łaskawszym okiem na inne kraje i także w nich wprowadzi możliwość odbioru osobistego produktów zamówionych wcześniej przez oficjalną stronę internetową. Mowa tu o Australii, Francji, Wielkiej Brytanii i innych krajach. Podobno program Personal Pickup zadebiutuje tam razem z iPadem Pro już 11 listopada.

Apple posiada ponad 460 placówek, z czego prawie 200 w samych Stanach Zjednoczonych. Angela Ahrendts, dyrektor odpowiedzialna za sprzedaż detaliczną chce, aby klienci mieli takie same doświadczenia, zarówno podczas zakupów przez Internet, jak i w sklepach stacjonarnych.

Odbiór osobisty ma jeszcze inne zalety: klient może przy okazji od razu dokupić dedykowane akcesoria, natomiast sam producent oszczędza na kosztach wysyłki produktów, które zawierają nie tylko sumę, jaką trzeba zapłacić firmie kurierskiej (pokrywaną przez klienta), ale też przygotowanie, pakowanie itd.

Źródło: Mac Rumors, phoneArena, Apple