W tym roku ma zostać sprzedanych łącznie 163 miliony tabletów. Podium dalej należy do Apple, Samsunga i Lenovo

Segment tabletów stał się naprawdę wymagający, ponieważ sprzedaż w porównywalnych okresach rok do roku systematycznie i powoli spada. Nie zapowiada się także jakakolwiek pozytywna zmiana w tym temacie przez najbliższe miesiące. TrendForce opublikował prognozy rynku, dzięki którym możemy się dowiedzieć, która firma najwięcej straci, a kto prawdopodobnie okaże się czarnym koniem w stawce.

Przez cały 2015 rok do klientów ma trafić łącznie 163 miliony tabletów, co będzie stanowić spadek o 14,9% względem zeszłorocznych rezultatów. Warto wspomnieć, że w drugiej połowie tego roku producenci sprzedadzą 88,4 miliona sztuk takich urządzeń – oczywiście podium niezmiennie należy do Apple, Samsunga i Lenovo. Liderem rynku ma pozostać gigant z Cupertino, chociaż nadal traci udziały w rynku. Jestem ciekaw, jak na ich rezultaty wpłyną premiery iPada Mini 4 oraz Pro.

Druga pozycja ma przypaść Samsungowi. Podobno Koreańczycy mają zanotować niższą sprzedaż niż w pierwszych sześciu miesiącach 2015 roku – nadzieja pozostaje w dobrych wynikach Galaxy Tab A, E S2, a także nadchodzących modelach z Windowsem 10 czy 18,4-calowym ekranem.

Ostatnia lokata na podium dalej będzie należeć do Lenovo, które kosztem Amerykanów i Koreańczyków, zdoła zwiększyć swój udział w rynku. Na pewno nieocenione okażą się nowe tablety Yoga Tablet. Co ciekawe, tuż za podium uplasowali się Asus, Amazon oraz Microsoft. Szykuje się interesujący pojedynek pomiędzy tymi dwoma, ostatnimi firmami – popularniejsze będą modele Surface czy Kindle Fire?

TrendForce: Prognozy sprzedaży tabletów w drugiej połowie 2015 roku

Producent

1H2015

2H2015

Liczba sprzedanych urządzeń (w milionach)

Udział w rynku

Liczba sprzedanych urządzeń (w milionach)

Udział w rynku

Apple

23,60

31,4%

24,2

27,4%

Samsung Electronics

16,70

22,2%

16,4

18,6%

Lenovo

4,42

5,9%

5,7

6,5%

Asustek Computer

2,43

3,2%

3,4

3,9%

Microsoft

1,50

2,0%

2,6

2,9%

Amazon

1,0

1,3%

3,0

3,4%

Inni

25,4

33,9%

33,1

37,3%

Druga połowa roku będzie istotna, ponieważ wskaże kierunek rozwoju tabletów. Spadki w tym segmencie są spowodowane coraz większą popularnością dużych smartfonów oraz hybryd, więc trudno będzie odwrócić ten negatywny trend rynkowy. Zobaczymy, jaką popularnością będą się cieszyć nowe urządzenia z wielkimi, ponad 10 calowymi wyświetlaczami.

źródło: Digitimes przez Pocketnow

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Tab smart

    Kupiłem tablet za dwa tysiące 2lata temu Asus, na dzisiejszy dzień wysiadła bateria, zadzwoniłem do serwisu Asusa wymiana baterii plus serwis 500 zł! Ludzie przecież to jest zdzierstwo, już nigdy nie kupię tabletu lub telefonu z wbudowaną baterią i też was do tego zachęcam, w jakiś sposób trzeba wymusić na producentach stosowania wymiennych baterii chyba jest tylko jeden producent wymienną z baterią dell, wiec się da ale producenci chcą dodatkowo zarabiać więc wciskają nam nie rozbierarne buble

    • pawellek

      A są jakieś z wymienną baterią oprócz tego Della ? Tylko że jak bateria będzie wymienna to tablet będzie większy ?

  • Raul

    Tab A i E to jakies nieporozumienia. A S2 jest za drogi.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona