Ważne

1,7 miliona sprzedanych tabletów Surface w 2014 roku (wg Gartnera)

Nawias w tytule, żeby nie wprowadzać Was w błąd. Microsoft dalej nie podaje oficjalnych wyników liczby sprzedanych sztuk swoich tabletów. Wiemy jedynie, że od dwóch kwartałów linia Surface nie przynosi strat.

Szacunkowa wysokość sprzedaży była podawana już od jakiegoś czasu przez mniej i bardziej wiarygodne źródła, ale w nowym raporcie głos zabrał Gartner – firma, która od lat zajmuje się analizami biznesowymi. Według wspomnianego raportu, w 2014 roku Microsoft sprzedał 1,7 miliona tabletów Surface, z czego przeważająca większość to Surface Pro 3, który dostępny był jedynie przez 6 miesięcy w tym okresie. Dobra sprzedaż ma się utrzymać w roku 2015 i dzięki Surface 3 oraz zbliżającym się wielkimi krokami Surface Pro 4 – prognoza to 3 miliony urządzeń z tej linii. Ten drugi ma pojawić się na rynku w momencie premiery Windowsa 10 – są to jednak na razie przypuszczenia, a nie potwierdzona informacja.

SurfacePro3_07

Gartner zapowiada też znaczny wzrost popularności hybryd i urządzeń 2 w 1, które w 2015 roku mają odnotować sprzedażowe przyrosty na poziomie 77%. Według nomenklatury firmy, chodzi o urządzenia 10-14 cali z odpinanymi bądź wywijanymi klawiaturami. Przewiduje się sprzedaż na poziomie 13,5 miliona sztuk w tej kategorii, na czele z Asusem i Lenovo. Microsoft Surface nie zalicza się do tej kategorii z uwagi na to, że klawiatura sprzedawana jest osobno, a nie dołączana do zestawu.

Szacowane 1,7 miliona to i dużo i mało. Wystarczająco dużo, żeby po raz pierwszy przynosić zyski, ale za mało, żeby trafić do masowej świadomości użytkowników i generować realne pieniądze w skali całej firmy. Przed linią Surface jeszcze długa droga.

źródło: Gartner

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • dafuq

    Gdybym pracował to kupiłbym sobie Surface Pro 4 :)

    • Tomasz Lenartowski

      Gdybyś pracował to byś inaczej patrzył na tę cenę i zapytał siebie 25 razy „czy warto dla tego poświęcić x godzin mojego życia” (przelicznik godziny na pieniądze). Mógłbyś się zdziwić :P

  • barilla

    Niestety ale Surface nadal w świadomości znacznej większości ludzi nie istnieje. Nieraz nawet jak gadam z ludźmi którzy w miarę interesują się różnymi nowinkami technologicznymi, tabletami, smartfonami etc to jak wspomnę nazwę Surface to widzę zdziwione oczy. Prawda jest taka że w czasach gdzie w przedziale 1000-1300zł można znaleźć już co najmniej kilka przyzwoitych tabletów zarówno na androidzie jak i windowsie a świetnie wykonany i otoczony wielkim hypem ipad air 2 zaczyna się od 1900, bardzo ciężko sprzedać dachówkę za 3-10 tyś. A przynajmniej sprzedać w liczącej się ilości, bo pewne nisze wypełnia bardzo dobrze i ja sam jakoś w tym roku powinienem się do tego czynnie przyczynić żeby wypełnił je przynajmniej jedną sztuką więcej, ale to nie jest i prawdopodobnie nie będzie mainstreamowy produkt. Na pewno nie w tych cenach, bo owszem za jakość i funkcje trzeba płacić, tylko że 95% użytkowników tabletów wcale nie płacze że są plastikowe ani nie zamartwia się że nie może odpalić na tablecie autocada czy adobe premiere… więc po co przepłacać.

    • W WL to niemoże dziwić. Brak dystrybucji, brak reklam. W USA powoli się to zmienia Surface’a wszędzie pełno – mecze NFL, telewizja, reklamy na mieści. Ludzie powoli zaczynają kojarzyć. No i w US 500-1000 $ to nie jest przesadnie duży wydatek. A przy obecnej cenie dolara, Surface w Polsce to masakra.

      • RA

        Wynik nie zly patrzac na wygorowana cene ale, ze w Polsce nie ma reklamy Microsoft i Surface, to pan raczysz chyba zartowac?

        • a jest?

        • Metek

          Surface nie jest w Polsce sprzedawany, więc po kiego mieliby go reklamować? To co jest w sklepach to ściagane przez sklepy zza oceanu. Oni do tego narzucają swoje wręcz kosmiczne marże, co w połączeniu z nieciekawym kursem dolara i podatkami daje ceny nieosiągalne dla większości z nas. A płacenie 2,5koła za tablez z 64GB i procesorem i3 mija się z celem troche… (chodzi o Pro3)

  • xes

    Pracuję na SP2 – jak mi padnie to zmienię dalej na SP2 lub już na SP3 albo SP4 – uważam linię SP za najlepsze urządzenie tego typu na rynku , drugie miejsce to ultrabook Dell XPS 13 ale z tego roku

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona