1,7 miliona sprzedanych tabletów Surface w 2014 roku (wg Gartnera)

Nawias w tytule, żeby nie wprowadzać Was w błąd. Microsoft dalej nie podaje oficjalnych wyników liczby sprzedanych sztuk swoich tabletów. Wiemy jedynie, że od dwóch kwartałów linia Surface nie przynosi strat.

Szacunkowa wysokość sprzedaży była podawana już od jakiegoś czasu przez mniej i bardziej wiarygodne źródła, ale w nowym raporcie głos zabrał Gartner – firma, która od lat zajmuje się analizami biznesowymi. Według wspomnianego raportu, w 2014 roku Microsoft sprzedał 1,7 miliona tabletów Surface, z czego przeważająca większość to Surface Pro 3, który dostępny był jedynie przez 6 miesięcy w tym okresie. Dobra sprzedaż ma się utrzymać w roku 2015 i dzięki Surface 3 oraz zbliżającym się wielkimi krokami Surface Pro 4 – prognoza to 3 miliony urządzeń z tej linii. Ten drugi ma pojawić się na rynku w momencie premiery Windowsa 10 – są to jednak na razie przypuszczenia, a nie potwierdzona informacja.

SurfacePro3_07

Gartner zapowiada też znaczny wzrost popularności hybryd i urządzeń 2 w 1, które w 2015 roku mają odnotować sprzedażowe przyrosty na poziomie 77%. Według nomenklatury firmy, chodzi o urządzenia 10-14 cali z odpinanymi bądź wywijanymi klawiaturami. Przewiduje się sprzedaż na poziomie 13,5 miliona sztuk w tej kategorii, na czele z Asusem i Lenovo. Microsoft Surface nie zalicza się do tej kategorii z uwagi na to, że klawiatura sprzedawana jest osobno, a nie dołączana do zestawu.

Szacowane 1,7 miliona to i dużo i mało. Wystarczająco dużo, żeby po raz pierwszy przynosić zyski, ale za mało, żeby trafić do masowej świadomości użytkowników i generować realne pieniądze w skali całej firmy. Przed linią Surface jeszcze długa droga.

źródło: Gartner