Lenovo w pierwszej trójce producentów smartfonów, Sony i Microsoft poza dziesiątką

Od jakiegoś czasu podium producentów smartfonów zajmowane jest przez Samsunga, Apple i Xiaomi. Dwie pierwsze firmy lubią się zamieniać miejscami, natomiast trzecia stabilnie okupuje swoje miejsce. Okazuje się, że już nie. Z najnowszych danych wynika, że w pierwszym kwartale 2015 roku Lenovo wygryzło Xiaomi, a spoza pierwszej dziesiątki wyleciały dwie firmy, po których byśmy się tego raczej nie spodziewali – Sony i Microsoft.

Na pierwszym miejscu Samsung z 24,3-procentowym udziałem w rynku (82,8 mln urządzeń dostarczonych na rynek). Na drugim plasuje się Apple, którego udział spadł do 17,9 procent (61,6 mln egzemplarzy). Z kolei trzecie miejsce przypadło w udziale firmie Lenovo, która w zeszłym roku kupiła Motorolę, dzięki czemu zaliczyła znaczny przeskok w hierarchii najważniejszych smartfonowych marek (18,7 mln urządzeń, co przekłada się na 5,5% udziału w rynku).

Co ciekawe, poza Samsungiem (nr 1), Apple (nr 2) i LG (nr 5) lista zdominowana jest przez chińskie marki, które stają się coraz popularniejsze i wyraźnie rosną w siłę. Znajdziemy tu bowiem takie firmy, jak Huawei, Xiaomi, ZTE, Coolpad (w Polsce raczej słabo rozpoznawalna), TCL (Alcatel) czy Vivo.

A gdzie Sony i Microsoft? Jak widać – poza pierwszą dziesiątką, co zdecydowanie może dziwić. Z drugiej strony – na liście nie widać też Asusa, który ma ambitne plany, by zawojować rynek (ale jego Zenfone 2 trafił do sprzedaży dopiero w połowie Q1) czy Meizu, który również ma chrapkę na jak największy kawałek smartfonowego tortu.