+6Nasi autorzy
Ważne

Lenovo w pierwszej trójce producentów smartfonów, Sony i Microsoft poza dziesiątką

Od jakiegoś czasu podium producentów smartfonów zajmowane jest przez Samsunga, Apple i Xiaomi. Dwie pierwsze firmy lubią się zamieniać miejscami, natomiast trzecia stabilnie okupuje swoje miejsce. Okazuje się, że już nie. Z najnowszych danych wynika, że w pierwszym kwartale 2015 roku Lenovo wygryzło Xiaomi, a spoza pierwszej dziesiątki wyleciały dwie firmy, po których byśmy się tego raczej nie spodziewali – Sony i Microsoft.

Na pierwszym miejscu Samsung z 24,3-procentowym udziałem w rynku (82,8 mln urządzeń dostarczonych na rynek). Na drugim plasuje się Apple, którego udział spadł do 17,9 procent (61,6 mln egzemplarzy). Z kolei trzecie miejsce przypadło w udziale firmie Lenovo, która w zeszłym roku kupiła Motorolę, dzięki czemu zaliczyła znaczny przeskok w hierarchii najważniejszych smartfonowych marek (18,7 mln urządzeń, co przekłada się na 5,5% udziału w rynku).

Co ciekawe, poza Samsungiem (nr 1), Apple (nr 2) i LG (nr 5) lista zdominowana jest przez chińskie marki, które stają się coraz popularniejsze i wyraźnie rosną w siłę. Znajdziemy tu bowiem takie firmy, jak Huawei, Xiaomi, ZTE, Coolpad (w Polsce raczej słabo rozpoznawalna), TCL (Alcatel) czy Vivo.

A gdzie Sony i Microsoft? Jak widać – poza pierwszą dziesiątką, co zdecydowanie może dziwić. Z drugiej strony – na liście nie widać też Asusa, który ma ambitne plany, by zawojować rynek (ale jego Zenfone 2 trafił do sprzedaży dopiero w połowie Q1) czy Meizu, który również ma chrapkę na jak największy kawałek smartfonowego tortu.

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • zaqwsx

    co za bzdury – wyraznie widac ze rok temu w pierwszym kwartale Lenowo i Huawei byly wspolnie na 3 miejscu. Wlasciwie to obie stracily. Jedyne co mozna powiedziec to, ze Samsung niezle wyszedl w pierwszym kwartale.
    P.S. w Others powinno byc 25.9 a nie 74.1 (w trzeciej kolumnie pewnie tak samo)

    • Może nie sprecyzowałam – Xiaomi w ostatnich kwartałach było na trzeciej pozycji, nie w analogicznym okresie ubiegłego roku.

  • kamil

    Eh co się dzieje z sony?

  • Kewin Karlos

    Chyba coś przekłamało się z procentowym udziałem innych (pozostałych) producentów. Roszadami na liście niech przejmują się akcjonariusze.

  • Sony

    Microsoft – nie powinno dziwić nikogo, że się nie załapał. Surface to drogie tablety, są bardzo dobre, lepsze nawet niż iPad’y Apple – ale za iPadem stoją „fanatyczni” :) wyznawcy :) oraz bardzo rozpoznawalna marka.
    Surface zaś nie jest aż tak rozpoznawalny, to po pierwsze – po drugie jak by był tani to był by popularny. Większa część sprzedaży to urządzenia tanie – dokładnie jak w telefonach, sprzedają się w największej ilości tanie i średnie modele.

    Mamy więc dwie drogi, tanie urządzenia lub mające „fanatycznych” wyznawców jak Apple. :)
    Zresztą dla MS tablet Surface to produkt, który ma pokazać : taki powinien być tablet, przynosi zyski, ale będzie to raczej „pokazowe” urządzenie niż sprzęt od którego zależy los firmy. Promować będzie konkretne rozwiązania, oprogramowanie :)

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona