Bardzo ciekawe dane dotyczące preferencji użytkowników smartfonów i tabletów – w Europie i na świecie

Zastanawialiście się kiedyś, z jakich urządzeń korzystają ludzie w poszczególnych częściach świata? Które produkty są najpopularniejsze, czy używamy ich w trybie portretowym czy panoramicznym, wolimy przeglądać internet na smartfonach czy tabletach? Dziś trafiłam na bardzo ciekawy raport Scientia Mobile, który dostarcza właśnie tego typu informacji. Zdecydowanie warto się nim zainteresować.

Z urządzeń z ekranami do 7″ w zdecydowanej większości korzystamy w trybie portretowym (pionowo), natomiast z tabletów (od 7″ w górę) – proporcje zmieniają się na korzyść trybu panoramicznego (poziomego), co świetnie przedstawia poniższy wykres.

preferencjeużytkownikówsmartfonówitabletów3

Wśród najpopularniejszych marek smartfonów w Europie w pierwszej trójce sa: Samsung (36%), Apple (23%) i Sony (9%). Wśród tabletów natomiast króluje Apple (61%), a kolejne miejsca zajmują: Samsung (21%) i Asus (5%).

preferencjeużytkownikówsmartfonówitabletów4Największym zainteresowaniem cieszą się smartfony z ekranami 4-4,5″ (38%), 4,5-5″ (18%) oraz 3-4″ (16%) z systemem Android (69%), iOS (22%) lub Windows Phone (8%). Wśród tabletów króluje natomiast przekątna 9,5-10″ (45%), 7-7,5″ (19%) i 7,5-8″ (16%). Pełne dane, wraz z porównaniem do pozostałych części świata, możecie zobaczyć poniżej:

preferencjeużytkownikówsmartfonówitabletów

Najciekawsze dane jednak dopiero się zaczynają – firma Scienta Mobile postanowiła porównać rynek polski z amerykańskim.

Poniższe wykresy dobitnie pokazują, jaka jest różnica pomiędzy naszymi rykami. W Ameryce Północnej w smartfonach króluje Apple (50%), podczas gdy w Polsce jest na drugiej pozycji, ale z dużo mniejszym udziałem (15%). U nas liczy się Samsung, ale też takie firmy, jak Sony, Nokia i LG, które w Ameryce są na dalszych pozycjach.

W przypadku tabletów dwaj pierwsi producenci są ci sami, ale z zupełnie innym udziałem w rynku: Apple (64% vs 77%) i Samsung (20% vs 9%). W późniejszej kolejności mamy Lenovo, Asusa oraz Microsoft, podczas gdy w Ameryce udział tych firm w rynku jest niższy niż u nas.

preferencjeużytkownikówsmartfonówitabletów5

Kolejne dwa slajdy są jeszcze ciekawsze – warto rzucić okiem, jaka różnica jest pomiędzy udziałem w ruchu w sieci poszczególnych urządzeń pod względem podziału na marki i systemy operacyjne:

preferencjeużytkownikówsmartfonówitabletów6 preferencjeużytkownikówsmartfonówitabletów7

Ciekawostka – z urządzeń Apple korzysta najwięcej użytkowników T-Mobile, z Samsunga – Play, natomiast z Nokii – Orange i Plusa.

Z treścią raportu możecie zapoznać się pod tym adresem.