+6Nasi autorzy
Ważne

Bardzo ciekawe dane dotyczące preferencji użytkowników smartfonów i tabletów – w Europie i na świecie

Zastanawialiście się kiedyś, z jakich urządzeń korzystają ludzie w poszczególnych częściach świata? Które produkty są najpopularniejsze, czy używamy ich w trybie portretowym czy panoramicznym, wolimy przeglądać internet na smartfonach czy tabletach? Dziś trafiłam na bardzo ciekawy raport Scientia Mobile, który dostarcza właśnie tego typu informacji. Zdecydowanie warto się nim zainteresować.

Z urządzeń z ekranami do 7″ w zdecydowanej większości korzystamy w trybie portretowym (pionowo), natomiast z tabletów (od 7″ w górę) – proporcje zmieniają się na korzyść trybu panoramicznego (poziomego), co świetnie przedstawia poniższy wykres.

preferencjeużytkownikówsmartfonówitabletów3

Wśród najpopularniejszych marek smartfonów w Europie w pierwszej trójce sa: Samsung (36%), Apple (23%) i Sony (9%). Wśród tabletów natomiast króluje Apple (61%), a kolejne miejsca zajmują: Samsung (21%) i Asus (5%).

preferencjeużytkownikówsmartfonówitabletów4Największym zainteresowaniem cieszą się smartfony z ekranami 4-4,5″ (38%), 4,5-5″ (18%) oraz 3-4″ (16%) z systemem Android (69%), iOS (22%) lub Windows Phone (8%). Wśród tabletów króluje natomiast przekątna 9,5-10″ (45%), 7-7,5″ (19%) i 7,5-8″ (16%). Pełne dane, wraz z porównaniem do pozostałych części świata, możecie zobaczyć poniżej:

preferencjeużytkownikówsmartfonówitabletów

Najciekawsze dane jednak dopiero się zaczynają – firma Scienta Mobile postanowiła porównać rynek polski z amerykańskim.

Poniższe wykresy dobitnie pokazują, jaka jest różnica pomiędzy naszymi rykami. W Ameryce Północnej w smartfonach króluje Apple (50%), podczas gdy w Polsce jest na drugiej pozycji, ale z dużo mniejszym udziałem (15%). U nas liczy się Samsung, ale też takie firmy, jak Sony, Nokia i LG, które w Ameryce są na dalszych pozycjach.

W przypadku tabletów dwaj pierwsi producenci są ci sami, ale z zupełnie innym udziałem w rynku: Apple (64% vs 77%) i Samsung (20% vs 9%). W późniejszej kolejności mamy Lenovo, Asusa oraz Microsoft, podczas gdy w Ameryce udział tych firm w rynku jest niższy niż u nas.

preferencjeużytkownikówsmartfonówitabletów5

Kolejne dwa slajdy są jeszcze ciekawsze – warto rzucić okiem, jaka różnica jest pomiędzy udziałem w ruchu w sieci poszczególnych urządzeń pod względem podziału na marki i systemy operacyjne:

preferencjeużytkownikówsmartfonówitabletów6 preferencjeużytkownikówsmartfonówitabletów7

Ciekawostka – z urządzeń Apple korzysta najwięcej użytkowników T-Mobile, z Samsunga – Play, natomiast z Nokii – Orange i Plusa.

Z treścią raportu możecie zapoznać się pod tym adresem.

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Pawel

    „Wśród tabletów natomiast króluje Apple (61%), Samsung (21%) i Asus (5%).”

    Lepiej byłoby powiedzieć albo królują, albo wiedząc że w tym zdaniu masz na myśli Apple, dać ” a kolejne miejsca zajmują…”

    „Wśród najpopularniejszych marek smartfonów w Europie w pierwszej trójce jest Samsung (36%), Apple (23%) i Sony (9%).” SĄ

    • Dziękuję.

      • Pawel

        Nie ma za co. Pisz więcej jeszcze więcej artykułów będzie lepiej;) Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego!

  • Pawel

    Ciekawe, w Polsce panuje duża fragmentacja rynku telefonów, tzn. największy udział to zaledwie 4%, w USA iPhone 5 i 5S to ponad 1/4 rynku. Sony Ericsson dalej ma 4% rynku u nas, Nokia aż 11%, pewnie Lumie max połowę tego reszta to starocie.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona