+6Nasi autorzy
Ważne

Vivid Games: Tworzymy z myślą o graczach (wywiad)

Polscy deweloperzy coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność na światowym rynku gier na urządzenia mobilne. Tworzone przez nich produkcje coraz częściej stoją zaś w jednym szeregu z tytułami wydawanymi przez największe firmy z branży. Niestety, sukcesy te rzadko przekładają się na popularność we własnym kraju, a gracze sięgający po ich dzieła często nie wiedzą nawet, że powstały one na naszym rodzimym podwórku.

Z tych właśnie powodów postanowiliśmy wystartować z serią wywiadów, które nieco przybliżą wam polskich twórców gier na urządzenia mobilne. Na pierwszy ogień poszło studio Vivid Games, które dało nam między innymi takie produkcje jak Godfire: Rise of Prometheus czy Real Boxing. Na pytania dotyczące między innymi przyszłości wspomnianych tytułów, kontaktu z graczami i podejściu do darmowych gier odpowiedziała mi pani Marta, sympatyczna reprezentantka ekipy z Bydgoszczy.

Zabierając się za tworzenie gry akcji z fabułą opartą o grecką mitologię musieliście być świadomi, że wasza produkcja nie uniknie porównań do God of War. Czy wspomniana gra rzeczywiście była dla was inspiracją, czy też wprost przeciwnie, staraliście się uniknąć wszelkich podobieństw?

Głównym celem, który przyświecał nam podczas tworzenia Godfire: Rise of Prometheus, było oddanie w ręce graczy najlepszej przygodowej gry akcji, dostępnej na urządzenia mobilne. Pomimo tego, że fabułę tytułu osadziliśmy w dość unikatowym świecie, gdzie mit przeplata się z technologią, a do rozgrywki wprowadziliśmy wiele niespotykanych w innych tytułach niuansów, zdawaliśmy sobie sprawę, że nie unikniemy porównań do znanych i cenionych przedstawicieli gatunku action-adventure. W kwestii pojawiających się porównań – gracze wspominali o God of War w kontekście klimatu i efektowności oraz o Dark Souls, gdzie widzieli podobieństwo w systemie walki. Wszystkie osoby, które współtworzyły Godfire: Rise of Prometheus są zapalonymi graczami i to naturalne, że inspiracje czerpią także z innych gier.

Za warstwę wizualną gry odpowiada studio Platige Image, mające na swoim koncie nie tylko nominowaną do Oscara Katedrę i wielokrotnie nagradzane animacje do Wiedźmina, ale też między innymi efekty specjalne do filmów Larsa Von Triera. Jak doszło do tej współpracy?

Chcieliśmy stworzyć grę z najwyższej półki AAA na urządzenia mobilne, zachowując poziom tytułu Real Boxing™. Kierując się tą ideą, na początku 2013 roku zaprosiliśmy do współpracy studio Platige Image, do czego zachęciło nas ich imponujące portfolio. Kiedy przedstawiliśmy im swój pomysł na Godfire: Rise of Prometheus, okazało się, że nasze cele zbiegają się w bardzo wielu punktach, co tylko przyśpieszyło zawiązanie współpracy. To połączenie sił dało nam możliwość powołania spółki celowej oraz prowadzenie partnerskiej współpracy przy projekcie.

Godfire

Jakiś czas temu Godfire otrzymało pierwszą poważną aktualizację. Jaki wpływ na zmiany wprowadzone w grze miały opinie ze strony samych graczy?

Nasze gry tworzymy z myślą o graczach i dla graczy. Bacznie śledzimy opinie, pochodzące od naszych fanów, ponieważ mają one bardzo duże znaczenie przy rozwijaniu naszych tytułów, ale także dla nas samych, jako twórców i pasjonatów. Podobnie przebiegało to w przypadku aktualizacji Combat Update do Godfire: Rise of Prometheus – przyśpieszyliśmy i usprawniliśmy niemal wszystkie elementy systemu walki, zgodnie z sugestiami naszych graczy. Na ich życzenie dodaliśmy również nową arenę do trybu Survival, nowe bronie i zbroje oraz lokalizowane napisy. Jednak, wszelkie aktualizacje, służące rozbudowaniu gry to, w głównej mierze, realizacja naszych wcześniejszych pomysłów i założeń. Właśnie dlatego w Combat Update dodaliśmy funkcję wspierającą aplikację Everyplay, dzięki której gracze mogą nagrywać najlepsze momenty swojej rozgrywki i dzielić się nimi z całym światem. Natomiast jeśli chodzi o dalszy rozwój gry – pomysłów mamy jeszcze więcej.

Jakie są dalsze plany odnośnie marki Godfire. Czy możemy spodziewać się kolejnych części przygód Prometeusza?

Jeszcze w tym roku pojawi się wersja Godfire: Rise of Prometheus na urządzenia z systemem Android. Tytuł zamierzamy wspierać kolejnymi aktualizacjami, które wprowadzać będą nowe funkcje oraz zostaną wzbogacone o różne atrakcje dla graczy. Jednak nie planujemy na tym poprzestawać – to dopiero początek przygód Prometeusza.

Godfire Android

A co z Real Boxing? Czy fani tej gry mogą spodziewać się kontynuacji?

Nie chcemy zaniedbywać marki Real Boxing – od dnia premiery, wersja mobilna gry jest nieprzerwanie wspierana aktualizacjami. Najnowsza z nich, Combo Update, wprowadza nowy system zadawania serii ciosów, a także została wzbogacona o oczekiwane przez fanów funkcje społecznościowe. W lipcu, na rynku pojawiła się wersja gry przeznaczona na komputery PC, którą gracze mogą nabyć zarówno poprzez platformę Steam, jak również w formie Game Booka. Jeżeli chodzi o kontynuację Real Boxing, to ta aktualnie jest już w produkcji w naszym bydgoskim studiu, ale póki co, więcej szczegółów zdradzić nie możemy :)

Nie staracie się specjalnie ukryć faktu, iż coraz bardziej interesuje was model dystrybucji freemium. Czy nie boicie się, że wejście na rynek „darmowych” produkcji może odbić się niekorzystnie na marce wypracowanej na tytułach typu Premium?

Rynek gier mobilnych ulega dynamicznym zmianom. Od jakiegoś czasu prognozy wskazywały na gwałtowny wzrost popularność tytułów wydawanych w modelu freemium. Aktualnie, ponad 90% przychodów na rynku gier mobilnych generują produkcje tego typu. Zamierzamy wykorzystać ten trend, jak również siłę i wysokie walory produkcyjne naszych marek. Zdajemy sobie sprawę z tego co może nieść za sobą taka zmiana, dlatego przejścia na inny model dokonamy powoli, stopniowo. Jednak nie ma tutaj miejsca na obawy, a wręcz przeciwnie, jest to wielka szansa – jesteśmy świadomi faktu, że dzięki temu możemy dotrzeć do milionowych rzeszy nowych graczy, co spowoduje znaczny wzrost rozpoznawalności naszych gier. Dzięki takiemu przejściu, każda z naszych marek może wiele zyskać.

Vivid Games

Wiele osób grających w wasze gry może nawet nie wiedzieć o tym, iż są to tytuły stworzone w naszym pięknym kraju. Podobnie zresztą wygląda sytuacja w przypadku produkcji wielu z waszych kolegów po fachu. Tymczasem coraz więcej rodzimych deweloperów wyraźnie zaznacza swoją obecność na rynku gier na urządzenia mobilne. Jaka jest, waszym zdaniem, najlepsza polska gra tego typu?

Hołdując nieskromności – będą to Real Boxing i Godfire: Rise of Prometheus ;) Natomiast prawdą jest, że świetnych gier mobilnych z polskim rodowodem jest coraz więcej, co nas bardzo cieszy. Dlatego ciężko jest wskazać jeden konkretny tytuł, który wybija się ponad resztę – każda z naszych rodzimych produkcji urzeka czymś innym. Jednak dokonując pewnego subiektywnego wyboru – Sky Force od Infinite Dream to świetna strzelanka :)

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Łukasz Tomkiewicz

    Może w tym roku wreszcie wydadzą Ski Jumping Pro na androida.

  • rag

    A niech przechodzą na freemium. Pazernośc i jej karanie najlepiej uwidacznia liczba ‚unlimited gems/gold/money (niepotrzebne skreślić) modów. Życze powodzenia :) Swoją drogą real boxing raczej klasy AAA tytułem też nie jest tak więc troszkę wiecej pokory bym radził Pani udzielajacej wywiadu. O tytule AAA pomówmy gdy ten boks otrze się chociaz o poziom knockout kings ( o Fight Night nie wspomnę) a nie o kolejne blood&glory w rękawicach zamiast mieczy.

    • dzikus

      Określenie mianem AAA odnosiło się raczej do gry Godfire: Rise of Prometheus, która z całą pewnością takim tytułem jest. A Fight Night Champion na iOS jest graficznie o wiele słabszy od Real Boxing…

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona