+6Nasi autorzy
Ważne

Google wyprzedza Apple w rankingu najlepiej wycenianych marek

 

go

Od kilku lat opinia jaka towarzyszyła firmie z Cupertino była jednoznaczna – numer jeden wśród najlepiej wycenianych marek świata. Nic dziwnego, jego produkty są sprzedawane z tak ogromną marżą, a Steve Jobs nawet po śmierci ma dar do przekonywania, że trudno upatrywać, by ktoś mógł się z tym gigantem równać. Tymczasem firma Millward Brown, która zajmuje się badaniem globalnego rynku, ujawniła wyniki ostatniego sondażu. Szczegóły okazują się zaskakujące.

Niespełna cztery lata, tyle trwała dominacja marki Apple wśród najlepiej ocenianych firm na świecie. To bardzo długo zważywszy na ewolucję, jaką przechodzi sektor mobilny. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez francuską agencję, fotel lidera objął nie kto inny, tylko Google. Jego notowania poszły o 40% w górę w stosunku do roku ubiegłego, a szacowana wartość marki została wyceniona na kwotę 159 miliardów $ (158,84 mld). Gigant z Cupertino mimo detronizacji przez najgroźniejszego konkurenta radzi sobie bardzo dobrze, a potwierdzeniem tego są wyniki tylko o 10 miliardów niższe – 148 mld $. Świetne notowania nie oznaczają, że Apple nie ma problemów. Stagnacja na polu urządzeń i brak efektu „wow” spowodowały niższą wycenę, w tym wypadku o 20% w stosunku do ubiegłego roku.

Podium zamyka IBM z wartością marki rzędu 107 mld. Jest to jeden z najstarszych koncernów ze świata IT, a swoją długowieczną renomę zawdzięcza świetnemu software’owi i urządzeniom oferowanym swoim klientom. Pozostałym firmom nie udało się przekroczyć magicznej granicy 100 miliardów. Tuż za czołówką uplasował się Microsoft, który przez spadające zainteresowanie komputerami stacjonarnymi i sporymi problemami z adaptacją na rynku mobilnym, został wyceniony na 90 mld dolarów.

Ciężko tak naprawdę ocenić co mogło mieć wpływ na tak wysoki wzrost udziałów koncernu z Mountain View. Na pewno fakt, że Android rozchodzi się jak ciepłe bułeczki ma tutaj swój główny udział. Jednak według Millward Brown za kapitalne notowania odpowiadają prace nad rozwojem sztucznej inteligencji (Google Glass). W oczach użytkowników Google zaczyna pomału uchodzić za innowacyjne, co do tej pory było domeną Apple. Musi to być mocny cios dla lokalnego rywala, ale sam pracuje na ten wynik. Gdyby Tim Cook i spółka pracowali nieco intensywniej nad rozwojem swoich rozwiązań, sytuacja mogłaby okazać się diametralnie różna. A tak, Google małymi kroczkami staje się monopolistą na rynku mobilnym. Jego system jest oferowany na zdecydowanej większość urządzeń mobilnych aktywowanych do tej pory na świecie i nic nie wskazuje na to, by coś w tej kwestii miało w najbliższym czasie zmienić.

A skoro już jesteśmy przy monopolistach, to za ciekawostkę podam, że południowokoreański koncern – Samsung z wartością 25 mld $ uplasował się dopiero na 29 miejscu. W porównaniu do liderów może się to wydawać śmiesznym wynikiem, ale nie zapominajmy, że urządzenia tego producenta zaczęły cieszyć się tak dużym powodzeniem od niedawna, co przy bogatej historii wyżej wymienionych gigantów może być znaczące. Warto również podkreślić, że cały liderujący peleton jest rodem z USA, gdzie panują nieco inne warunki niż w głębokiej Azji.

Źródło: AndroidCentral.com

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Janusz

    Wszystkie wielkie firmy narzucają ogromne marże na swoje produkty, więc Apple wcale nie jest w tym przypadku inne. Ich marża na tle takiego Nike czy Adidas to wypada nawet nie blado, a kosmiczne śmiesznie. To już jednak inny rynek, więc nie ma co nawet porównywać.

  • me

    Dobrze by było, gdyby autor tego tekstu miał pojęcie o czym pisze – w tym rankingu nie ma mowy o przychodach, udziałach, wynikach etc. – to jest subiektywna wycena wartości marki! W opinii autorów marka Google jest teraz więcej warta niż Apple, bo jest bardziej innowacyjna, rozowojowa, ma większe portfolio zróżnicowanych produktów. Generalnie lepiej rokuje na przyszłość. Albo usuńcie ten „artykuł”, albo go poprawcie, bo teraz to Was kompromituje…

    • Tak, to z rozpędu. Za mało podkreślona jest tu marka, o którą chodzi. Ledwo w dwóch zdaniach we wpisie i być może nie było to wystarczająco jednoznaczne. Zdarza się. Wpis został poprawiony, by mocniej podkreślić, że chodzi o wycenę wartości brandu. Thx!

      • Panie Łukaszu, nie róbmy z ludzi głupków, rano ten wpis brzmiał całkiem inaczej i powyższy komentarz jest jak najbardziej słuszny. Autor dosłownie pisał o przychodach obu firm, podając wartość wyceny marek…

        • Nikt z nikogo nie robi głupka. Podziękowano za zwrócenie uwagi, wpis został poprawiony, o czym napisałem w komentarzu. Tyle w temacie.

  • uze

    I tak najmniej na miejscu jest tu obrazek. To nie artykuł o wojnie między systemami a o analizie wartości firm. Nie podsycajmy i tak już napiętej atmosfery między fanami przedstawionych na obrazku marek.

    • Niby w niczym to nie przeszkadza i niczego nie zmieni, wszak ta atmosfera jest samoczynnie podsycana przez fanatyków obu stron, niemniej dla ewentualnego spokoju sumienia – niech tam – zmienione.

      • uze

        Może i dla większości nic nie zmienia i w niczym nie przeszkadza, ale dla wojującego fanboja, to jak czerwona płachta dla byka :D Może nie czytać nagłówków, ale jak zobaczy obrazek to na pewno się podłączy do dyskusji ;)

  • AS

    Ktoś z przedmówców juz o tym wspomniał. Ten ranking nie ma nic wspólnego z rzeczywistymi wynikami. To trochę tak, jak ranking zaufania do polityków.

  • steveminion

    W rankingu Forbes Google jest dopiero na 5 miejscu :)

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona