+6Nasi autorzy
Ważne

Apple i Samsung wciąż górą. Tablety w rękach 285 milionów ludzi!

Fot. na lic. CC; Flickr.com/ivyfield

Fot. na lic. CC; Flickr.com/ivyfield

Okres przedświątecznych zakupów dobiega już końca. Pod choinki jak zwykle trafi sporo elektroniki. Według analityków rynku z firmy ABI Research pod koniec roku w rękach użytkowników będzie już 285 milionów tabletów! Jak wygląda dziś tabletowy rynek?

Specjaliści z ABI Research szacują, że po okresie świątecznej gorączki na świecie będzie już 285 milionów aktywnych urządzeń. 51 proc. z nich ma korzystać z systemu iOS, kolejne 40 proc. z Androida.

Po trzech latach dominacja Apple’a na rynku tabletowym nie jest już tak ewidentna – mówi Jeff Orr z ABI Research.

Według ABI Research w czwartym kwartale 2013 roku Apple pokazuje się od dobrej strony.

Apple jest gwiazdą czwartego kwartału. Tablety firmy trafią do wielu użytkowników sięgających po nie po raz pierwszy – dodaje Orr.

Analitycy zauważają, że duże wzrosty notuje Samsung. W trzecim kwartale 2013 koreański producent zanotował 20-procentowy wzrost udziału w rynku. Firma nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Nowa fala urządzeń z logo Samsunga pojawi się już na początku przyszłego roku – z naszych informacji wynika, że w samej pierwszej połowie 2014 roku producent zaprezentuje aż dziesięć tabletów. Rywalizacja będzie więc ciekawa.

źródło

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Tomash

    „z naszych informacji wynika, że w samej pierwszej połowie 2014 roku producent zaprezentuje aż dziesięć tabletów”

    I to jest największa bolączka Samsunga. Zamiast stworzyć 2-4 modele (2 z serii high-end 7 i 10 cali oraz dwa budżetowe też 7 i 10) o chwytliwych nazwach, zasypują rynek nierozróżnialnymi modelami kilkanaście razy w ciągu roku. Chaos i sraczka.

    Ale ludzie i tak kupują, bo tanie i „znane”.

    • barwniak

      Apple ma niby tylko model 9,7″ oraz 7,85″ w danej generacji, ale każdy z nich w wielu wersjach i kombinacjach flash i 3G/LTE.
      Niestety Samsung idzie inną drogą, w dodatku za to co ma w środku to jest drogi jak diabli.
      Aktualnie, to niestety, ale lepiej kupić „markowego” Chińczyka lub Apple, w zależności od portfela.

      • Tomash

        To czy jest wifi czy LTE i ile pamięci wewnętrznej – nie uznaję tego jako różne modele. To jeden model, różniący się specyfikacją. Apple ma obecnie 4 tablety. iPad Mini, iPad Mini z reriną, iPad Air oraz iPad 2.

    • Post Mortem UK (Ipad)

      to sie tylko i wylacznie zgodze …podobnie za bardzo rozdrabia sie ASUS choc zdarzaja mu sie naprawde sprzety nie do zajechania podobnie jak kiedys IBM,Dell,TOshiba…

      Niestety ilosc rzadko idzie w parze z jakoscia,czy chocby z przemyslania konstrukcja.
      Na dodatek apple wygrywa z tego wzgledu ze jako jedyny (MS sie to nie do konca udalo) kontroluje zarowno proces produkcji hardwaru jak i sam OS (iOS).

      • Tomash

        No niestety tak to wygląda.

        A Microsoft niestety nie może kontrolować OEM-ów i narzucać im jakość wykonania czy nieinstalowanie gównianych dodatków typu triale antywirusów czy inne managery aktualizacji. Podoba mi się natomiast to co zrobili z linią Surface – kontrolują wszystko – hardware i software.

        Ciekawym nurtem jest microsoft store (wersja US), w którym laptopy od firm trzecich są „gołe” – Microsoft nazywa to Signature i sam instaluje gołego Windowsa – bez żadnych dodatków, crapware’u i innego dziadostwa. Dodatkowo, sprzęt kupiony w microsoft store nie jest obklejony idiotycznymi naklejkami intela, FCC, itd…

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona