+6Nasi autorzy
Ważne

ARM przejmuje Geomerics. Nadchodzi nowa era mobilnych gier?

Pamiętacie pewnie zapowiedź nowego tabletu dla graczy, który w firmie AMD nosi nazwę Project Discovery. Mamy ciekawą informację dla wszystkich, których interesuje rozwój podobnych sprzętów. Producent mikroprocesorów, firma ARM, przejmuje właśnie firmę Geomerics. Nadchodzi nowa era mobilnych gier?

Mówiąc w skrócie Geomerics to firma zajmująca się grafiką. Jej głównym produktem jest technologia Enlighten odpowiedzialna za generowanie efektów świetlnych w najnowszych grach. Technologie Geomerics wykorzystywane były w grach takich jak „Battlefield 3” i „Battlefield 4”, a także „Medal of Honor: Warfighter”, „Eve Online” czy „Need for Speed Rivals”.

„Innowacyjne technologie Geomerics zmieniają oblicze gier na konsolach i pomogą w gwałtownym rozwoju realistycznej grafiki w grach mobilnych” – mówił Pete Hutton z ARM.

Dzięki przejęciu Geomerics ARM będzie w stanie produkować lepsze układy z myślą o mobilnej rozrywce. Szczegóły umowy podpisanej między firmami nie są znane. Przedstawiciele Geomerics zapewniają, że pozostawiono im duże pole manewru i nie mają zamiaru skupiać się tylko na rozwoju grafiki w grach na tablety i smartfony.

źródło

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Glee

    To fajnie, że gry będą wyglądać lepiej, ale bateria będzie trzymać wtedy o wiele krócej.

    • slv

      @ Glee
      no właśnie, jeżeli zostanie zaimplementowana część rzeczy sprzętowo zamiast programowo, to bateria będzie wytrzymywała znacznie znacznie dłużej.

  • Artur

    Ciekawe jest to , że dotychczas jej silnik graficzny ( a raczej kod Enlighten ) dotychczas pracował na technologii x86 i NVidia CUDA.
    ARM czuje oddech Intela na plecach , bo ostatnio dużo się u nich dzieje ( wprowadzili 64-bity, mówią o128 bitach , procesory Cortex A50 series i technologia big.LITTLE ) a to oznacza , że 2014 będzie ciekawym rokiem.

  • Niech Primal Carnage na androida portną to kupie nawet za cztery dychy ^.^

  • Mihau

    Zamiast zapowiadać kolejne „rewolucje graficzne”, mogliby w końcu zacząć robić porządne, mobilne tytuły klasy gier na PSP czy DSa, bądź też starszych gier konsolowych/pecetowych. Z tym niestety jest kiepsko, co prawda jest dostępnych nieco portów z PC (na iOSa nieco więcej niż na Androida), ale to wciąż niewiele (choć jest coraz lepiej), a przecież na takie gry też jest zapotrzebowanie. Tym bardziej, że moc obliczeniowa sprzętu mobilnego szybko rośnie.

    • Perez

      Nie wiem czemu tak narzekasz. Ja uważam, że jest sporo ciekawych gier na androida. Już za chwile powinno się gta sa pojawić:) http://games4android.pl/zapowiedz-grand-theft-auto-san-andreas-mobile-jeszcze-w-grudniu-informacji-cd/ Będzie co robić :))) Podejrzewa, że to tylko kwestia czasu i inni zauważą potencjał gameingowy androida.

      • „i inni zauważą potencjał gameingowy androida”
        .
        Ci „inni” to widzą tylko Twój portfel i Twoją chęć jego opróżniania – a jak nie widzą to nie będą pisać.

    • Piotrek

      Nie trzeba dużej filozofii by wiedzieć czemu tak nie jest. Gra na konsole 200zł i wyżej, gra na mobilkę 10zł i wyżej.

      Zwyczajnie nie opłaca się robienie kobył na platformy mobilne, bo kultura płacenia jest, ale nie taka jak na konsolach. Mniejsi gracze, którzy bardziej przychylnie patrzą na platformy mobilne, nie są w stanie udźwignąć finansowo tworzenia dużej gry z rozbujaną fabułą. A takie firmy jak EA nie będą żywić się ochłapami.

      Portowanie gier również nie jest intrafnym biznesem. I w wielu przypadkach można by przyrównać do pisania danej gry od nowa, nie mówiąc o próbie sensownego przystosowania na dotyk. I czy znów był byś skory zapłacić więcej niż za przeciętną aplikację mobilną, mając na uwadze że już tą grę raz skończyłeś a teraz masz przemęczyć się w to samo, ale na tablecie?

      • Mihau

        Też prawda.

        Ale czasem się to jednak opłaca, skoro to robią (a tych portów i innych dużych gier jest coraz więcej), więc jest nadzieja, że będzie lepiej.

      • slv

        @ Piotrek
        „Nie trzeba dużej filozofii by wiedzieć czemu tak nie jest. Gra na konsole 200zł i wyżej, gra na mobilkę 10zł i wyżej.”

        No i widzisz. To nie jest takie proste do policzenia. Bo…
        Ile sprzedano sztuk PS3 ? Google -> 80mln
        Ile sprzedano urządzeń mobilnych ? iPadów 84mln, Androidów ? Masa.
        I niech teraz co 20ta osoba coś kupi za te 10pln. W kupie siła. Jakby tak policzyć ile wydałem na gry i dodatki do Androida, to będzie więcej iż wydałem na PS3. Przynajmniej w moim przypadku.

  • Trza jeszcze zatrudnić programistów do pisania tych gier.

  • Michał Wojciul

    Mam pytanie. Skoro ARM to producent procesorów to czy autor mógłby podać jakiś model jaki produkują? Bo nie słyszałem o żadnym.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona