Asus sprzedał 2,3 mln tabletów w Q3 2012

20121030-170748.jpg

Chyba wszyscy się ze mną zgodzicie, że Asus jest najbardziej innowacyjnym producentem tabletów. Jako pierwszy zaprezentował światu hybrydę – tablet z możliwością podłączenia klawiatury, rysik ze słuchawką Bluetooth, ultrabooka z dwustronnym ekranem – Taichi czy tablet z wnęką na smartfona – Padfone i Padfone 2. Nic więc dziwnego, że na rynku radzi sobie coraz lepiej. W ciągu minionych trzech miesięcy (tj. w trzecim kwartale 2012 roku) Asus sprzedał 2,3 mln tabletów (nie porównujmy tego do sprzedaży iPada, bo to się mija z celem; dla przypomnienia jako ciekawostka: 14 mln sztuk). To sporo więcej niż kwartał wcześniej, kiedy to mowa była wyłącznie o 800 tysiącach egzemplarzy.

Jest tylko jedno „ale”. Tajwański koncern nie zechciał podzielić się informacją czy podana ilość (2,3 mln) dotyczy sprzedaży tabletów stricte asusowych, czy również Nexus 7. Osobiście wydaje mi się jednak, że jest to łączna sprzedaż wszystkich modeli, aczkolwiek nikt nigdzie tego nie potwierdził. Jakie jest Wasze zdanie?

Ilość sprzedanych tabletów ujawniona została korzystając z okazji przedstawiania przez Asusa wyników finansowych za trzeci kwartał 2012 roku. Tajwański koncern osiągnął zysk na poziomie 230 mln dolarów (wzrost w stosunku do ubiegłego roku o 43%, kwartał do kwartału: 39%), natomiast przychód – 3,8 mld dolarów (wzrost odpowiednio o: 9% i 18%).

Gratulujemy Asusowi i mamy nadzieję, że nie spocznie na laurach!

źródło