Ważne
Wiko VIEW

iPad wciąż triumfuje: 84 miliony sprzedanych egzemplarzy, 250 tysięcy aplikacji

Właśnie zakończyła się konferencja prasowa Apple, na której światło dzienne ujrzały smartfon iPhone 5, piąta generacja odtwarzacza iPod touch oraz zupełnie nowy, wyposażony w ekran dotykowy iPod nano. Zgodnie z najnowszymi doniesieniami, iPad mini zostanie zaprezentowany na innej imprezie, która najprawdopodobniej odbędzie się jeszcze tej jesieni.

Choć na keynote nie pokazano żadnego tabletu internetowego, Apple podzieliło się kilkoma niezwykle interesującymi informacjami. Na samym początku konferencji Tim Cook zdradził, że w zaledwie trzy miesiące (kwiecień-czerwiec) sprzedano 17 milionów iPadów, a od chwili premiery pierwszego iPada do rąk klientów trafiły aż 84 miliony tabletów Apple. Jest to oszałamiający wynik, o którym wciąż marzą Samsung, Asus, Acer, Motorola i inni producenci.

Ponadto, Tim Cook ogłosił, że w sklepie AppStore znajduje się 250 tysięcy aplikacji dedykowanych iPadowi. Ta ogromna liczba obejmuje programy ze wszystkich kategorii: użytkowe, rozrywkowe, artystyczne, pogodowe,  gry i wiele innych. Jakby tego było mało, nie bez dumy nowy prezes Apple oznajmił, że udział iPada w rynku tabletów internetowych wynosi 68% (6-procentowy wzrost w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku). Myśl zakończył żartobliwą puentą o produktach konkurencji:

“They must be in warehouses or on store shelves, or maybe in someone’s drawer.”

“Muszą leżeć w magazynach, półkach sklepowych lub na dnie czyichś szuflad.”

To oznacza, że prawie 7 na 10 sprzedawanych tabletów ma na obudowie logo nadgryzionego jabłka, a inni producenci zdołali ugryźć niewiele ponad 3/10 “dachówkowego” tortu. Nie zabrakło także informacji o użytkownikach. Jak podkreślił Tim Cook, z iPadów na co dzień korzysta 94% firm wyróżnionych na liście Fortune 500, a przeciętny posiadacz urządzenia z systemem iOS zainstalował przynajmniej 100 aplikacji.

To by było na tyle, jeśli chodzi o aktualizacje statystyczne. iPad mini wciąż jest tylko makietą chińskiego pochodzenia od czasu do czasu pojawiającą się na zdjęciach, a jego większy, 9,7-calowy brat niepodzielnie rządzi rynkiem tabletów internetowych. Nic nie zwiastuje zmiany sytuacji – choć w sklepach pojawiło się wiele ciekawych urządzeń, żadne nie zbliżyło się do sukcesu iPada.

via The Verge

Komentarze

  • grah

    „They must be in warehouses or on store shelves, or maybe in someone’s drawer.”

    „Muszą leżeć w magazynach, półkach sklepowych lub na dnie czyichś szuflad.”

    trzeba dokończyć to zdanie:

    “Or somebody just simply working on their pads, not just mindlessly browsing internet…”

    • Artur

      Witam! Czytając tego newsa przypomniała mi się wcześniejsza statystyka Appla dotycząca popularności Ipada na chińskim rynku. Zainteresowałem się tematem i co się okazało? Ano to, że Apple zrobił selekcję tabletów azjatyckiego rynku. Wybrał bodajże przekątną ekranu 9,7 cala i urządzenia od ‘topowych’ producentów. I ze ‘statystyk’ wyszło ponad 60%:>
      Więc biorąc pod uwagę przekątną ekranu 9,7 cala i producentów na A, Apple może zagarniać 68% rynku tabletów:)

      • cyberangel1975

        “Więc biorąc pod uwagę przekątną ekranu 9,7 cala i producentów na A, Apple może zagarniać 68% rynku tabletów:)”
        Google podawało ile dziennie aktywowanych jest tabletów z androidem. Wystarczy podstawowa znajomość matematyki z zakresu pierwszych klas szkoły podstawowej aby sprawdzić dane podane przez Apple’a.
        Oczywiście jak ktoś woli teorie spiskowe zapraszam do przeczytania raportu Maciarewicza :D

  • Marcin

    A widzieliście nowego ipoda nano, patrząc pierwsze skojarzenie… Nokia Lumia 800. Gdyby było odwrotnie to pozew gotowy:)

  • siwyrs

    no dobra… hejterzy dawać … biore wszystko na klate ;p

  • Piotrek
    • Trojuz

      Od kiedy konferencja to obowiazkowe oglaszanie nowego produktu?
      Rownie dobrze mogli tylko pogadac o danych sprzedazy, ich konferencja, robia co chcą.

  • dred

    Te dane pewnie dotycza rynku amerykanskiego i ewentualnie europy zachodniej. Za ch*j nie uwierze,ze w chinach ipad jest popularniejszy od masy chinskiej taniochy. O nPolsce szkoda gadac, bo to nisza.
    Ps. Nie sadzilem, ze apple bedzie robic urzadzenia middle end, bo tak nalezy okreslic iphona 5. Co ciekawe najtanszy iphone bedzie kosztowal 200$,czyli na nasze 800zl, a juz czytalem, ze ceny zaczna sie od 2400 zl. Kpina mili panstwo

    • Trojuz

      Ceny iPhone’ow 5 na stronie Apple dotycza 2-letniej umowy z A&T lub jakims innym operatorem, jest o tym wzmianka na ich stronce

  • Takaszi

    O ile iPhone 5 to nic rewelacyjnego, a pokuszę się o stwierdzenie, że teraz w dziedzinie smartfonów to Apple goni konkurencję, to z tabletami, puki co jest odwrotnie.
    Przyczyna jest banalna. Tablet jest z założenia urządzeniem do wygodnej konsumpcji internetu i treści medialnych.
    A tu w 90% najważniejsze jest co? ano jakość obrazu (ekran). producenci tabletów z Androidem (poza nielicznymi wyjątkami) usiłują tego nie zauważać.
    Dopóki standardem w tabletach 7″ nie będzie rozdzielczość HD, a w 10″ ful HD, Apple może spać spokojnie. Jak koszty produkcji ww ekranów spadną i producenci tabletów Androidowych przejżą na oczy to zagotuje się na rynku.
    I jak mogliśmy to zaobserwować, ruszą sprawy sądowe Przykładem niech będzie tablet Samsunga z ekranem OLED w Niemczech, zakazany sądownie, ponieważ był zagrożeniem dla “super nowoczesnego” nadchodzącego tabletu od jApka.

    Jak Androidowe tablety się spopularyzują to i aplikacje a platformy iOS zostaną przepisane na Androida. Deweloper też lubi kasę, a skoro może zarobić dwukrotnie to czemu nie?

    • mico

      aplikacje to już dawno są

    • Łukasz Łągiewka

      Przyznam koledze całkowita rację.

    • xbartx

      A po co komu fullHD w 10 calach? Żeby trudniej było trafić w ikonkę?
      Rynek tabletów doszedł już do pewnego poziomu i należałoby się zastanowić co dalej, bo pakowanie fullHD do 10″ albo 8 rdzeni i 16GB RAM niewiele już zmieni. Tutaj tak naprawdę to okazało się, że Amazon ma całkiem ciekawy pomysł na wykorzystanie tabletów (X-Ray oraz Whispersync for Voice) i to może być przysłowiowy strzał w 10tkę. Tutaj mogą mieć nosa co do kierunku w którym to może pójść.

      • nickzmienionyprzezmoderatora

        Jakie trudniej trafić w ikonkę?? W iPadzie 3gen mimo wysokiej rozdziałki ikony są identycznej wielkości co w iPadzie 2. Jeśli uważasz, że FullHD nie ma sensu w 10 ” tabletach to na 100 % nie widziałeś iPada 3gen.

        • xbartx

          A po co komu ekran o parametrach przekraczających zdolności postrzegania ludzkiego oka? Który dodatkowo zużywa szybciej baterię i powiększa wielkość instalowanych aplikacji i gier.

          • iuser

            Bracie jak przeczytasz książkę na 7 calach 800*600 to zrozumiesz dlaczego ekrany Retina to rewelacja. Idź do jakiegoś reselera Apple i przetestuj. Szczerze polecam.
            PS. Też miałem takie podejście jak Ty dopóki sam się nie przekonałem. Pozdrawiam

          • xbartx

            @iuser
            Książkę to ja czytam na papierze (w domu) a jak gdzieś wyjeżdżam to mam do tego Kindle. LCD nie nadaje się do czytania książek no chyba, że owa mnie góra 2-3 strony.

  • nickzmienionyprzezmoderatora

    iPad rządzi.

    • Trojuz

      Popieram w 101%

  • iuser

    Mam nieodparte wrażenie że większość osób, które krytykują urządzenia Apple owych nie posiada! Jeśli tak to nie krytykują bo nie wiecie o czym piszecie. A w Chinach IPada rządzi. Nawet wysyp ich krajowej miernoty(talenty) nie jest w stanie tego zmienić. Po co komuś tani tabletk skoro żadna sensowną aplikacja na nim prawie nie działa. Piracić można za to do woli. Zapomniałem że to w PL najważniejsze.

  • gość

    Iphony są do dupy i wgl są beznadziejne i android jest lepszy.
    Już się nie mogę doczekać kiedy kurier przyniesie mi mojego nowego iphona :\

  • brunet
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona