Prawdziwy YouTube z prawdziwymi reklamami już na urządzeniach mobilnych

Google wie lepiej i sądzi, że nam, użytkownikom smartfonów i tabletów internetowych, brakowało reklam, do oglądania których zmuszeni jesteśmy przed odtworzeniem kolejnego filmu ze słodkimi kotkami na YouTube. Jak donosi wiele portali branżowych, reklamy już wkrótce zadebiutują w natywnej aplikacji na Androida oraz mobilnej wersji serwisu. Posiadacze urządzeń z iOS najprawdopodobniej zobaczą je dopiero w momencie udostępnienia nowej, oficjalnej aplikacji YouTube. Stanie się to nie wcześniej niż za miesiąc, kiedy Apple opublikuje system iOS 6, z którego usunięto mapy Google Maps i dotychczasowego klienta YouTube.

Jak twierdzi Google, wprowadzenie reklam TrueView (o tak, toż to iście prawdziwy YouTube!) na urządzenia mobilne pozwoli mu na dotarcie do szerszego grona odbiorców oraz sprawdzenie, jakiego rodzaju treści interesują użytkowników serwisu YouTube. Jeśli o mnie chodzi, uparcie będę przerywał odtwarzanie wszystkich napotkanych na mej drodze reklam. Nie popieram nachalnego podejścia Google do tematu – chcąc nie chcąc, muszę oglądać jakiś głośny, nudny filmik przez co najmniej 5 sekund. Aktualnie z mobilnego YouTube korzystam dość często (lubię szukać nowej, ciekawej muzyki w nieprzebranych zasobach serwisu), ale wyświetlane obligatoryjnie reklamy mogą sprawić, że zacznę rozglądać się za alternatywą.

via Phone Arena