Ważne
Wiko VIEW

Asus udostępnił aktualizację oprogramowania dla tabletu Eee Pad Transformer (9.2.1.24) – już w Polsce

tablet asus eee pad transformer

Z pojawiających się komentarzy na Tabletowo.pl wiemy, że posiadacze Asusa Eee Pad Transformer, czyli pierwszej generacji hybrydy tajwańskiego producenta, z niecierpliwością oczekują łatki, która naprawi problemy z samoczynnymi restartami urządzenia po zaktualizowaniu systemu do Androida 4.0 ICS. Dziś Asus ogłosił wydanie aktualizacji oprogramowania oznaczonej numerkiem 9.2.1.24.

Z informacji uzyskanych przez zagraniczne portale wynika, że główną nowością, jaką oferuje ta aktualizacja, jest Face Unlock, czyli możliwość odblokowywania ekranu własnym wizerunkiem, dzięki przedniej kamerce oraz wprowadzenie usprawnień z aplikacji poczty elektronicznej. Oprócz tego, standardowo już, ma za zadanie poprawienie stabilności działania urządzenia oraz jego wydajności.

Aktualizacja dostępna jest na pewno w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, aczkolwiek pojawiły się głosy także z Wielkiej Brytanii, że takową można zainstalować. Dajcie znać czy w Polsce również pojawiła się możliwość usprawnienia systemu pierwszej hybrydy Asusa.

Jeśli nie pojawił Wam się komunikat o dostępności aktualizacji oprogramowania, wejdźcie w ustawienia i w sekcji “o tablecie” sprawdźcie jej ewentualną dostępność ręcznie.

źródło

Update:

Wspomniana aktualizacja jest już dostępna w Polsce. Dzięki wszystkim za info!

Komentarze

  • Witajcie!

    W Polsce także jest dostępna aktualizacja :) właśnie tablecik aktualizuje się, zobaczymy co będzie po ;)

    • W sumie chyba wprowadziłem wszystkich w mały błąd.

      Tablet się zaktualizował – ale nie do tej wersji chyba ponieważ nie ma FaceUnlock ani innych usprawnień, hmm ciekawe..

      • A do jakiej wersji się zaktualizował?

      • Artur Biel

        AKtualizacja jest. I jest FaceUnlock w ustawieniach blokad i nawet działa. Łącznie, zgodnie z informacjami w systemie, ainstalowało się 66 aktualizacji systemowych. Co do problemów po poprzedniej aktualizacji, to szczerze mówiąc, nie doświadczyłem. Ale skoro ma być jeszcze stabilniej…;)

  • msk

    Na moim nie wyszukało aktualizacji :(

  • dred

    U mnie nie ma,ale juz jakis czas temu wyszla latka poprawiajaca stabilnosc i przynajmniej u mnie restartow nie ma

    • msk

      Restarty są ale duuuuuużo rzadziej, przynajmniej u mnie. Ale ogólnie irytujące jest to, że naładowany tablet czeka aż go rano wezmę na uczelnie, po czym rano patrze a on cały czas chodzi i zostało 40% baterii ;/

  • grah

    Niebawem pojawi się poprawka także do TP201, poprawić ma stabilność przeglądarki i wszystkiego co korzysta z sieci.

  • tf101g

    Kurczę mam już dość czekania :( Pewnie znów aktualizację otrzyma TF101 a TF101G za jakiś czas! Mam te same problemy co msk – restarty (chociaż nieco ich mniej – ICS instalowany na świerzym tablecie) i dziwnie rozładowywująca się bateria w docku.
    Jeśli aktualizacja nie pomoże – to chyba skorzystam z gwarancji, będę go reklamował czy w końcu zrobię mu crash testa np. wypróbuję imadło czy nadaje się jako uchwyt do tabletu.

  • sz

    Nie ma.

  • U mnie aktualizacja już jest.

  • olwoj
  • adi7804

    ja tez juz mam :)

  • brt

    Dajcie znać czy problem restartów w końcu został rozwiązany…

  • BoloYeung

    Podoba mi się podejście … jak Asus się wiesza to chłam i szajs tajwański (problem ewidentnie softu)…
    Jak Apple się grzeje, nie działa LTE, 3G się wiesza, WIFI zrywa… ewidentnie skopany hardware… to – oj tam oj tam na pewno wydadzą łatkę :)

    • Kuba

      Obawiam się, że łatka na LTE nigdy nie wyjdzue, bo jest to po prostu nie miżliwe hardwareowo. Ludzie, kiedy wszyscy zrozumiecie, że brak LTE jest spowodowany innymi częstotliwościami pracy, a nie softwarem.

      • Kuba

        Przepaszam, nie zrozumialem wpierw co autor mial na myśli. Ale niech ten post coś da do myślenia tym co ciągle myślą że apple sobie softwareowo zablokowal LTE w europie.

  • adi7804

    no to sie okaze po jednym dniu testow
    Face Unlock dziala :) ale nic ciekawego to nie wnosi :)

  • jaajj

    właśnie dostałem

  • adadef

    Face Unlockprzetestowałem i wyłączyłem. W sumie funkcja bardzo kłopotliwa w działaniu. Ciekae ile kasy kosztowała..
    Pojechałem wczoraj do BestBuy i porównałem wszystkie trzy dostępne modele Asusa. TF101, Prime i TF300. Po szczegółowych oględzinach i doszedłem do wniosku ze moj stary Tf101 jest najladniejszy. Nowy Asus jeat naprawde zbyt gumowaty a brak wewnętrznego GPS i pomimo tej wady cena z kosmosu dyskwalifikuje Prima.
    To szczegół ale wzorek z tyłu naszego TF101 jest najfajniejszy :-) Postanowiłem więc pomimo restartów (może to już nieaktualne) zostac przy TF101 to naprade fajny sprzęcik :-)
    Zbawne,, sprzedawcy na stoisku nie mogli uwierzyć, że naprawde dam sobie rade sam i niepotrzebuje asysty :-) Naloty z pytaniami czy wszystko ok miałem co kilka minut… w Polsce trzeba urządzać polowanie na obsługę :-)

    • ainaruth

      Sam mam TF201, ale obudowa faktycznie najbardziej podoba mi się w TF101. Plastik był świetnej jakości, a dzięki przyjemnej w dotyku fakturze nie łapał odcisków palców. W dodatku jest tańszy. Gdyby jeszcze miał wydajnośc wystarczającą do filmów HD, byłby idealny.

  • Ja nadal zastanawiam się czy kupić TF101(G) czy Pad 300 :-/ Z wyglądu bardziej mi odpowiada pierwszy Transformer ale nastraszyliscie mnie tym brakiem stabilności działania :-( No ale najpierw dam Wam potestować aktualizację i sprawdzić stabilność pracy a w międzyczasie zobaczymy co Pani Redaktor myśli o Pad300 :-P

    • Kylu

      Możesz spokojnie kupować restarty były baaaardzo czeste przy pierwszej akutalizacji do ICS ale mocno ustały po poprzedniej akutalizacji jeszcze nie wiem jak z ta

      A propo face unlock dziala dobrze ale mi sie nie podoba

  • widze, ze kaca leczysz skoro zadnego postu nie napisalas:-) a konkurencja nie spi!

    • A nie pomyślałeś, że po prostu nie mogę nic napisać z różnych powodów? Poza tym dziś nie dzieje się nic zbytnio ciekawego..

      • oj tam, jakbys chciala to napisalabys post w kosmosie:-) nie ma rzeczy niemozliwych:-) :-)

        • To musi Cię przekonać argument, że w życiu nie miałam kaca.

          eot

          • to masz mocna glowe:-)

            ok ok Ty tu jestes szefem

    • @Igor:
      .
      Łaskawco!
      .
      Jeśli już musisz publicznie do kogoś sie zwrócić to używałbyś eufemizmów.
      .
      Inaczej zonecieje nam Tabletowo!

      • masz jakis problem? wolny kraj i kazdy moze sie wypowiadac jak chce…

    • Manieq

      Posiadam TF101 od października i nie mam problemów z samoczynnymi restartami. Jedyną dziwną rzecz co widzę to gdy po naładowaniu tablet pokazuje mi napis “naładowany” mimo, że odpięłem go dawno od sieci :) A restarty mi się nie zdarzyły jeszcze ani razu :)

  • Vanitum

    U mnie przed wczoraj pojawiła się aktualizacja firmware do wersji 9.2.2.4, ale face to unlock nie widzę (albo nie wiem gdzie o znaleźć). Mam TF 101G

    • dred

      ustawieniach-zabezpieczenia-odblokowywanie okranu i tam wybierasz metode (o ile dobrze zapamietalem sciezke:))
      u mnie zassane wczoraj wieczorem ,wiec narazie sie nie wypowiadam

      • Vanitum

        no to w TF 101G tego nie ma jeszcze

  • adi7804

    zainstalowalem wczoraj o 15 do dzis nie bylo zadnego restartu .
    Zobaczymy co dalej jak narazie jest OK :)

  • marcin

    A ja po instalacji aktualizacji miałem zawiechę. Tablet nie chcial ruszyć po włączeniu ekranu. Przez noc zjadło mi 24 % baterii. Chętnie bym wrócił do Honey Comb. Wtedy nie bylo absolutnie problemów z tabletem, ani z baterią. Kto sie z tym zgadza?

    • Aż się zaczynam cieszyć, że do Acera A501 nie ma ICSa…

    • mithos_k

      Oj tak było tak było… Wszystko mi pięknie śmigało i miałem tablet ponad pół roku. Potem przyszedł ICS, 2 tygodnie i się poddałem – zamieniłem na Ipad 2 i na razie jest ok. Ma swoje minusy, ale przede wszystkim działa i nie muszę kombinowac co tu zrobić żeby był naładowany, wyłączac na twardo co chwila…

  • SpiderGisz

    W ustawieniach pojawila sie opcja blokady paska systemowego. Taka mala kropeczka po srodku paska na dole do blokowania. juz nie wyjdziesz z aplikacji przez przypadkowe dotkniecie home lub wstecz. przydatne przy grach.

  • SpiderGisz

    ustawienia/ dostosowanie ustawien asus/ pasek systemowy.

  • mofoman

    Dzis też pojawila aktualizacja dla TF300 rzekomo poprawiajaca blad z artefaktami na lewej krawędzi wyswietlacza. 9.4.3.29

  • Przemek

    Pytanie poza tematem.

    Czy jest możliwość zabezpieczenia domyślnego klienta poczty hasłem bądź w jakiś inny sposób aby osoby niepowołane nie miały do niego dostępu?

    Wiem, że można zablokować ogólnie dostęp do tabletu, jednak chodzi mi o sytuację gdy udostępniam go komuś np. w celu skorzystania z internetu i nie chciał bym aby ktoś “ciekawski” miał dostęp do poczty.

    • Misiael

      Myślę, że ten program będzie dla Ciebie idealny. Jest wersja darmowa i płatna, której używam i nie spotkałem dotychczas lepszej apki. Dużo różnych możliwości zablokowania. Polecam.

    • Misiael

      Perfect App Protector Pro – o ten program chodziło ;-)

  • Michal

    tak poza tematem: czy istnieje możliwość włączenia powiadomień o komentarzach na email bez konieczności dodawania komentarza?
    z góry dziękuję za odpowiedź :)

  • CrazyKetchup

    Po aktualizacji włączony od piątku jak narazie bez zwiechy.

  • Yaro

    Po zaktualizowaniu TF-101G do wersji 9.2.2.4 w koncu mozna z niego korzystac. Przestal mulic, wieszac sie i restartowac.

  • Jacek

    U mnie w tf101g nie ma jeszcze aktuaizacji, choc ręcznie sprawdzałem.
    A może ze strony asusa można ściągnąć? …Kasiu? :)

  • Jacek

    KOCHANI U MNIE PISZE W SYSTEMIE TAK:
    WERSJA ANDROID 4.0.3
    WERSJA PASMA PODSTAWOWEGO:
    11.810.09.17.00
    WERSJA GPS:
    V6.9.12
    WERSJA BLUETOOTH:
    V8.30
    WERSJA PANELU DOTYKOWEGO:
    MXT-1.1 BUILD-170
    WERSJA JĄDRA:)
    2.6.39.4-000027-93B35662
    NUMER KOMPILACJI:
    IML74K.WW-EPAD-9.2.2.2.4-20120424
    WERSJA SYSTEMU MOBILEDOCK:
    EP101-0213
    WIĘC PYTANIE, CZY MOGĘ LICZYĆ NA AKTUALIZACJĘ, KTÓRĄ JUŻ INNI MAJĄ…

  • adi7804

    Dzis minal 4 dzien od aktualizacji i ZERO restartow :)
    Wreszcie cos poprawili :):)

  • SpiderGisz

    Wreszcie zeroooooooo restartow :-) I jakis taki szybk sie zrobil :-) A juz mialem szukac frajera zeby mu opchnac “zloma” :-)

  • demi

    mój TF101 restartuje już tylko od czasu do czasu po aktualizacji. Posiadając Telewizor z wifi np samsung d6750 , asus tf 101 robi za fajny dysk sieciowy bo można odtwarzać wszystkie pliki z asusa bez kabla i w bardzo dobrej jakości obsługujac tylko pilota do TV . TF101 współpracuje ze wszystkim co obsługuje wifi i to jest super w przeciwieństwie do sprzetu z jabłkiem
    Tf 101 to kawał fajnego sprzętu – bardzo im się udał.
    ja przestałem używać laptopa bo asusik go w pełni zastąpił.
    Czekam na padphona

  • Jak zwykle wszystko super, ale straciłem ROOTA!!!! :((((

    A tablet jak był świetny tak pozostał, może zaliczyłem z parę bootów w ciągu 3 miesięcy (2, 3, 4?) Teraz stabilny ale roota nie mam. Ciekawe kiedy coś wymyślą…

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona