Ważne
Wiko VIEW

Asus Transformer z kolejną aktualizacją i poprawkami

tablet asus eee pad transformer

Lubię, jak producenci dbają o użytkowników, którzy weszli w posiadanie jakiegoś urządzenia (które aktualnie jest już “starszej generacji”), wypuszczając kolejne aktualizacje. Po dwóch miesiącach od rozpoczęcia procesu update Asusa Transformer TF101 do Androida 4.0 Ice Cream Sandwich, tajwański koncern wydał kolejną poprawkę (tak, tak, już jedna wcześniej była), mającą wpłynąć na działanie urządzenia.

Na oficjalnym blogu Asusa pojawiła się notka zapowiadająca nadchodzącą aktualizację, która dla pierwszych posiadaczy hybrydy Asus Transformer TF101 jest dostępna już dziś (tj. 24 kwietnia). Nie jest to nic innego jak łatanie dziur i występujących błędów, co ma spowodować wzrost ogólnej wydajności modelu.

W informacji czytamy, że aktualizacja oznaczona numerkiem 9.2.1.21 ma wpłynąć na stabilność działania tabletu, zarówno samego systemu operacyjnego, jak i poszczególnych aplikacji – w szczególności: e-mail, AppBackup App i MyLibrary. Dodatkowo wnosi ze sobą wsparcie dla WiFi Direct oraz rozpakowywania plików w File Manager.

Aktualizacja rozpoczęła wędrówkę po posiadaczach Asusa Transformer TF101 (a co z TF101G?) w Stanach Zjednoczonych 24 kwietnia. Mam nadzieję, że niebawem dotrze także do Polski – chyba że już jest, to dajcie znać.

źródło

Komentarze

  • encantador7

    to czekamy :-) może skończą się wreszcie te zawiechy i restarty…

  • Przemek

    No i ten tekst opisuje androida ;) ograniczenia apple nie docieraja do mnie bo jestem zachwycony jakoscia, wydajnoscia i dzialaniem systemu… Wyobraz sobie ze od dwoch dni robie wszystko zeby zawiesic ios… Nie udaje sie, kasiu pozdrawiam :*

    • mibo6666

      Nie generalizuj chłopie, nie każde urzadzenie takie jest. Przykładowo Prime…całkowicie inaczej zachowuje sie na ICS niz TF101.

      Co do iOS …chłopie – ile razy zawiesiłem swojego iPhona 4 to mała bania wiec o stabilności nie ma co gadać….inną rzeczą jest to ,ze tam nie ma co sie zawieszac bo system jest prosty jak budowa cepa. Zadnych widgetow, udawany multitasking wiec nic nie obciaza urzadzenia to co ma tam sie czesto wieszać?? No i dla mnie ejst to niepojete dlaczego zeby sprawdzic maila musze klikac w aplikacje poczty zamiast miec po prostu widget z gmailem ….to samo jets z kalendarzem .

      • Kuba

        I tu się zgodzę. iPoda Touch 4 ostatnio zawieszam codziennie, na zwykłym korzystaniu. Wyobraź sobie, że Angry Birds Space mi na nim wywala. System idealny, c’nie?

        • older

          Angry Birds Space zawiesza też TF101G po ICS…

    • mibo6666

      Nie ma to jak różowe okulary po 2 dniach……zobaczymy jak ściągniesz sobie film w full hd i się okaże ,że itunes go nie bedzie chiało wrzucic na taba bez czasochłonnego konwertowania….

    • kocio94

      udało mi się zawiesić ipada2
      przemek
      więc proszę nie mów nieprawdy

  • adadef

    Mieszkam w USA. Właśnie skonczylem aktualizację :-) Mam nadzieje że poprawka pomoże. Naprawde jestem pod wrazeniem, że Asus zadbał o nas. Wiekszosc firm, zmiast zadbać o aktualizację zaleca kupno nowego “lepszego” modelu…
    Przemku Twoj komentarz przypomina mi kłótnie o to, ktora piskownica jest lepsza. Naprawde nieważne jaki masz tablet, czy z Androidem cz z IOS. Wazne jak swoj sprzęt wykorzystasz.

  • Arek

    Czasami zastanawiam się, czy te wszystkie osoby wychwalające iPada na forach Asusa nie są opłacane przez Apple, bo jakie ktoś musi mieć ciśnienie, by na siłe zachwalać coś ludziom, czego oni wcale nie chcą, Po to wchodzę na forum o asusie, by czytać o asusie i wcale nie interesuje mnie to, że komuś podoba się inny tablet.

    • aaa

      Na zagranicznych być może jakiś drobny procent jest opłacany (tak samo mam wrażenie jest z Windows Phone) – tak jak kolejki po iPhona składały się częściowo z wykupionych ludzi i pewnie podobnie robią inne firmy – ale większość to po prostu domorośli “fanatycy”, którzy w ten sposób się dowartościowują. Szczególnie, gdy zakup był dla nich sporym obciążeniem finansowym, próbują go bronić bardzo zaciekle komentując. Tak samo robią fanboy’e Androida i Blackberry też (na crackberry czasem straszne głupoty piszą, by wykazać jak to Playbook bije na głowę nowego iPada i wszystkie tablety z Androidem, bo jest bardziej zablokowany na przykład). To nie jest też nowa rzecz – Amigowcy zachowywali się podobnie swego czasu (w sumie niektórzy do dziś) – piszę to jako były Amigowiec, haha.

      • n6210

        Ciężko się nie zgodzić z tym, że właśnie tak ludzie usiłują uporać się ze swoim rozczarowaniem po zakupie zbyt drogiego lub mało dla nich użytecznego sprzętu.
        Tłumaczą więc całemu światu jak dobrego dokonali wyboru, jednocześnie pokazując rozmiar swojej frustracji :)
        Niestety przed każdym zakupem warto się dobrze zastanowić do czego się będzie tego sprzętu używało…

      • ANdek

        To niedokładnie tak samo bo Amiga faktycznie była najlepsza ;-)

        • Bucz

          Najlepsza to byla, ale w latach 80-tych, potem faktycznie juz tylko w niektorych zastosowaniach trzymala przez jakis czas poziom.
          Pozdrawiam bylych Amigowcow :)

  • Stan

    Miejmy nadzieje, ze wreszcie skoncza sie problemy, a system stanie sie zadowalajacy, tj. bedzie mozna na nim polegac. U mnie niestety nieustanne przechodzenie ze standby do wylaczenia nie pozwalaja nawet na zaufanie do budzika. Nie mowie o innych sprawach jak proby wlacznie sie, ktore wykonczaja baterie. Inne dyskusje sa dla mnie calkiem bezuzyteczne.

  • brt

    Z teog co piszą na anglojęzycznych forach aktualizacja ciągle nie rozwiązuje problemu resetów. Asus co prawda twierdzi że będą nad tym pracować jeszcze, ale ile można czekać?

  • Przemek

    Nie jestem fanbojem, miałem wcześniej tablet z androidem, znam troche systemów, zaczynałem od commodore, co do itunes macie racje, jest to przegięcie bo musiałem użyć czyjegoś laptopa, żeby zgrać swoje rzeczy na ipada… To jest chore, tablet powinien działać samodzielnie a nie żebym laptopa do niego dokupował…
    Druga sprawa system plików, totalny burdel mam w zdjęciach, miałem wcześniej foldery i porządek a teraz ipad wie lepiej jak to ma być, paranoja…. Widżetów też mi brakuje, ale tu wszystko działa bo sprzęt jest prosty, jest jeden typ ..w sumie 3 ipady i apki są dopracowane, jest ich też najwięcej … Nie możecie do końca traktować tabletu jak komputera, bo to bardziej odtwarzacz mp3 jest ;) zabawka do konsumowania treści.. Chciałem wziaść asusa nowego ale co wychodzi nowy to inny procesor i wogóle… Z ipadem jest po prostu łatwiej, wiem że każda apka na nim zadziała bez lagów… W sumie nie polecam nikomu ipada… Ale androida też nie..

  • Przemek

    A co do asusa to jest dopiero śmiech na sali, wypuścili na rynek tablet z niedziałającym gpsem… Wyobrażacie to sobie? Testował to ktoś? Chyba nie ;)

    • jjko9

      bredzisz chlopcze.Tablet jest juz pół roku więc jak go można nie testować?

  • adadef

    Pierwsza noc po aktualizacji, na razie brak resetu. Troche mnie zmartwiły informację, że jeszcze są problemy… Zobaczymy :-)

    • brt

      Mnie po poprzedniej poprawce wytrzymał 4 dni bez resetu.
      Niestety potem było już tylko gorzej.

      Gary Key, Asus Technical Marketing Manager for Asus says…

      9.2.1.21 will roll out today in North America. This release addresses several of the random reboot and lock problems reported by a few users after upgrading to ICS. It also provides new functionality with WiFi-Direct, Unzip in File Manager, Restore Tab function in the Browser, and general performance/stability tweaks. Although we had a high success rate in the beta testing phase in solving the random reboots, there were a couple of users who still experienced it during deep sleep mode. We are having those systems returned to us for further analysis and regression testing with their particular setups.

  • encantador7

    czyli z powyższego wynika, że nie ma co liczyć na całkowite rozwiązanie problemu. Ja osobiście w ogóle nie nastawiam się na to, że problem zniknie. Najwyżej będę mile zaskoczony…

  • Przemek

    Asus nie jest urządzeniem z biedronki tylko jednym z topowych modeli, ile można aktualizacji wypuszczać? To złom który po prostu nie działa! Dodatkowe moduły gps? Ciągłe aktualizacje? Wymień mi chociaż jeden powód dla którego warto wydać tyle kasy na transformera.

    • adadef

      W USA Transformer TF101 używany kosztuje około 250 dolarów więc , nie nakręcaj się tak bardzo :) Rozumiem, że za ciężko Ci było doczytać i zrozumieć, że piszemy tu o TF101… ,Na IPADA nie wychodzą żadne poprawki ? zaiste genialny sprzęt…

  • Przemek

    Nie ma genialnych sprzetow, wiem ze piszemy o starym transformerze, nawiazalem do prime bo tez jest wadliwy, dlugo sie zastanawialem co kupic, 250 dolcow za uzywany sprzet to nie jest wcale malo.

    • adadef

      Zgadzam się nie ma genialnych sprzętów. Dotyczy to każdej firmy. Swoją drogą jestem ciekawy jak do tego doszło że Asus wypościł takiego babola z GPS. Jedyne co mi przychodzi na myśl to to, że poganiali tak biednych inżynierów (aby być pierwszym na rynku) że ci padali na twarz z przemęczenia :) Inna sprawa, że oferując GPS za darmo potrafili wyjść z twarzą z sytuacji.

  • Przemek

    Ja wiem czy z twarzą? W poprzednim tablecie używałem zewnęcznego gps przez bluetooth, bo antena lezy sobie gdzieś na desce a tablet moge mieć wszędzie, to zakłóca idee urządzenia, mobilność, bo musze już mieć dwie ładowarki i pilnować baterii w dwóch urządzeniach, moim zdaniem powinni zwrócić pieniądze albo wymienić tablet na nowy, działający… Tam jest problem z obudową, ile może kosztować serwis wymiana obudowy? Zgadzam sie, że chcieli być pierwsi z nową tegrą na rynku…

  • tomszek

    Panowie mówicie o restartach w TF101 z 3G bo rozważam zakup ale teraz to chyba sobie podaruje!No chyba,że mowa tylko o prime?

  • tomszek

    acha jeszcze jedno!Czy nie lepiej zainwestować w samsunga taba 10.1?tak pytam :)

    • Bucz

      Jesli juz to tylko w nadchodzaca nowa wersje z 4 rdzeniowym procesorem.

  • Przemek

    Jezeli chcesz androida to proponuje poczekac az wyjdzie jakis lepszy tablet… Na chwile obecna nie ma alternatywy dla ipada, rynek z tabletami dopiero sie rozpedza i najlepiej jest to przeczekac..

  • tomszek

    Właśnie zdaję sobie z tego sprawę i może rzeczywiście lepiej poczekać na np.TAB 2 lub NOTE 10.1 lecz nie wiadomo kiedy będą u nas one w sprzedaży? Tak czy inaczej na dzień dzisiejszy co polecacie?Będę wdzięczny także za odp.na moje przedostatnie pytanie mianowicie czy restary dot.jedynie wersji prime?

  • encantador7

    ja pisałem o restartach 1. generacji transformera

  • adadef

    Niestety, poprawka nie naprawiła restartów – prezd chwilą tablet zwiesił się całkowicie :( efekt cegły w stanie uśpienia ekran startowy i wirujące kółeczko :(

    • brt

      Spróbuj użyć WakeLock. Podobno pomaga na zawieszanie, ale jeszcze nie wiem jaki ma wpływ na zużycie baterii.

      https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.thedarken.wl&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImV1LnRoZWRhcmtlbi53bCJd

      Ustawienie partial. Na razie będę testował.

      A swoją drogą, ile można się wozić z tym problemem? Wydawało by się że Asus to nie jest jakaś badziewna firemka, może niech zatrudnią kogoś z xdadev to im rozwiąże ten problem?

      • kosa

        WakeLock pomaga używam go od tygodnia na ustawieniu partial.
        Zużycie baterii 10% na 8 godzin uśpienia więc nie jest tragicznie

      • adadef

        Dzięki już zainstalowane :-) Na dzien wystarczy a na noc po prostu wyłącze tablet.

    • Janek

      Dzięki za informację. Dawajcie znać, czy po poprawce się nadal wiesza. Ja wciąż nie przeszedłem na 4.0 i żyję. I nie mam zamiaru tego robić do czasu, aż nie puszczą poprawki, po której nie będzie wieszania. Nadal mam fajny sprawny i działający bez żadnych zwiechów tablet. A że bez 4.0 to na razie mi nie szkodzi.

      • adadef

        Czy ktoś zna sposób jak bez roota zainstalować starszy system ?

  • tomszek

    Nie posiadam transformera ale 10% na 8h w stanie uśpienia wydaję mi się dość sporo!

    • brt

      Bo to jest dużo, ale alternatywa jest taka że po nocy będziesz miał obwieszonego tableta i baterię wyładowaną niemal do zera, albo wręcz całkiem rozładowaną.

      WakeLock to w tej chwili chyba jedyna możliwość żeby Asus Transformer z ICS był w miarę użyteczny.

      • ja

        też miałem problem z rozładowywaniem sie taba w nocy, ale wystarczyło go blokować z poziomu klawiatury, zostawić na chwile otwarty a potem próbować go włączyc (ekran odblokowania po prostu) touchpadem-jeżeli się nie odpala to go zamykam i przez noc mi jakieś 5% baterii może schodzi.

  • Artrazar

    Wiadomo coś, kiedy aktualizacja zacznie się w Polsce?

    • Behem

      W rzeczy samej – ja jej wciąż nie mam.

  • bbart79

    Tak czytam o tych restartach i mam wrazenie, ze moj egzemplarz jest jakis wyjatkowy. Czy mozecie napisac w jakich okolicznosciach wystepuja te restarty? Moj sie nie wylacza ani sie nie wiesza ale byc moze korzystam z niego inaczej niz wy. Jestem ciekaw skad te roznice w dzialaniu.

    • older

      Odpowiadam wyłącznie w swoim imieniu więc proszę ie generalizować. Restarty w moim TF101G następują wyłącznie podczas stanu uśpienia tabletu. Losowo więc czasami dwa razy dziennie, a czasami trzy doby spokój. Restart zawiesza w 90% przypadków ekran startowy na logo Asusa i zżera w tempie ekspresowym baterię. Jak nie zauważę restartu i nie wyłączę tabletu to bateria po chwili jest na zero. Dobre rady Asusowego Serwisu, że to apki niekompatybilne z ICS trzeba zlokalizować i wyrzucić , wipe data itd itp przerobiłem i mimo kilkukrotnego czyszczenia sytuacja sie nie zmieniła, a w momencie restartu na golutkim systemie przestałem juz próbować sytuacje sam naprawiać. Podobno pomagaja aplikacje podtrzymujące pracę procesora podczas uśpienia. Tak, że gratuluję egzemplarza bez problemów, nie wiem z czego to wynika, możemy sie zamienić. Z checią. Proszę.

  • encantador7

    A propos aktualizacji w Polsce – kiedy będzie to będzie n, ie ma co o tym myśleć. Tymbardziej, że aktualizacja nic nie zmieni!

  • aro

    Piszecie tu o WakeLock-u i na pewno ludzie z Asusa to czytają ;-), więc w następnej poprawce, jeżeli ta nie pomoże, zaszyją podobne narzędzie i będzie git!

    • older

      Ja to chyba się troche obawiam, że tak na skróty pójdzie Asus, bo WakeLock jednak ciągnie baterię jak młody pelikan…

    • adadef

      Wydaje mi się,, że to tak nie działa. Ludzie z Asusa nic nie zrobią. Raportuja problem Google i czekają na poprawke od Google. Ostatnia poprawka nie naprawia problemu za to wnosi nikomu niepotrzebne funkcje. Bardzo podobną dostali ludzie od Prime. Wygląda na to że ICS jest mocno zrypany i to od Google zależy czy coś z tym zrobią. Acery po aktualizacji też mają problemy i się wieszają.

  • Artur Cz

    Ja mama taką samą sytuację. Restarty + zawiecha na “kółeczku”…

  • michal

    pojawiła się aktualizacja w polsce. jestem świeżo po instalacji. wersja 9.2.1.21-20120413

  • Artrazar

    Dzięki za info. Wrócę do domu i sprawdzam.

  • sjsjsj

    jest i u mnie

  • older

    Oby pomogła na TF101 i oby TF101G też doczekał… Amen.

    • aaa

      Jeśli masz jakieś problemy zainstaluj z xda najnowsze kernele Gouvernera, są stabilne jak skała. Sam używam i podkręcam do 1.5Ghz bez problemów. Tyle że u mnie rebooty i tak był rzadko – ze dwa razy na tydzień.

      • older

        Pewnie gdybym potrafił to zrobiłbym tak…

      • adadef

        Faktycznie, skoro masz już opracowaną metode podziel się z nami. Roumiem , że najpierw trzeba zrobić roota ? Znalazłem kilka metod niestety większość dotyczy starszej wersji systemu. Ma ktoś sprawdzony sposób dla najnowszej wersji ? Cp to za karnele ? Nie prosze o dokadną instrukcje ale przynajmniej o sprawdzone linki.

  • Artrazar

    Tak, jak pisaliście wcześniej. Restartów aktualizacja nie naprawia. Migającego ekranu też nie. To wstyd wypuszczać poprawkę drugorzędnych funkcji, kiedy klienci czekają na usunięcie podstawowych wad systemu. Brak słów.

  • CrashTest

    Może masz uszkodzony sprzęt?
    Mój HTC Desire idzie do serwisu. Czasem się przegrzewa i wpada w petle restartów. Też myslalem ze to soft lub aplikacje. Przywracanie ustawien fabrycznych pomagalo tylko na chwile.

  • bbart79

    W UK tez juz jest ta poprawka. Wlasnie zainstalowalem.

  • tomszek

    Czytając komentarze pozbyłem się dylematu kupna za co dziękuję!Mam nadzieję,że samsung nie ma podobnych dolegliwości

  • artur cz

    Jestem 4 dni po aktualizacji, nie mialem w tym czasie reboota. Przed nia po 2 razy dziennie… Trzymam kciuki hehe

  • bbart79

    No i stalo sie. Do czasu aktualizacji zero zawieszen. Po aktualizacji juz dwa razy sie “zatrzymal”.

  • janusz

    mam asusa tf101g od około 2.5 miesiąca .Od mesiąca coś zaczęło się dziać z nim ,
    zawiesza się , rozłącza internet, gubi zasięg , nie wczytuje stron typu wideoczat
    tzn. można pisać ale nie widać obrazu albo obraz sie pojawi ale jest klatka stop
    pisało by pobrać adobe flash player ale nie można bo do tf101g nie ma .
    z początku nie było z tym co piszę problemu teraz od miesiąca jest
    co robić ??????

  • Artur Cz

    Heh, mi jednak po aktualizacji i tak się zawiesza… Janusz, wgraj sobie od nowa oprogramowanie ze strony producenta.

  • kb0110

    Przemku, nie generalizuj. Android czasami zawiechę złapię – przecież to normalna rzecz. IOS także czasami zawiechę złapie. Systemy komputerowe też – to rzecz oczywista – nic nie jest idealne.

    Jeżeli ja miałbym się czepiać, to IOS jest ograniczony maksymalnie. Uwierz mi wolę 100% Androida ponieważ jest wolny, praktycznie możesz wszystko zrobić: podłączysz pod PC wykryje – skopiujesz bezpośednio film fullhd, muzykę , zdjęcia, korzystasz z bluetooth tak jak chcesz, kopiujesz wszystko, pełny multitasking, widgety – bo po co za każdym razem mam otwierać apkę !?! Reasumując system otwarty , szybki, dobry.

    IOS podłączam pod PC u kumpla – nic filmu nie skopiumesz wymaga twojego ITUNES, bluetooth – problemowe kopiowanie plików, korzystasz z jakiś pseudo programów, muzyki od kumpla nie zgram – znowu ITUNES, najlepiej jak z IPADEM Pcta bym nosił przy sobie (w razie czego) ;)

    Jak widać nie ma co porównywać IOS do Androida – Android zjada na śniadanko IOS

    I na koniec ważny fakt – flash po podstawa. Android nie ma z tym problemu, IOS znowu daje ciała… także nie takie jajo złotę w środku jak na zewnątrz wygląda :)

  • janusz-laik

    mam asusa tg101g nadal nie mam wideoczatów
    nie które wideoczaty otwierają się normalnie
    jest możliwość pisania i jest podgląd osoby
    a niektóre mają brak podglądu osoby
    tylko można pisać
    lub całkiem wideoczat resetuje się co chwilę
    już dostaje nerwa
    sprzęt mam od kwietnia

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona