Świąteczni faworyci? iPad 2 i Kindle Fire

bombki świąteczne

Lily © Fotolia.pl

Zbliżający się koniec listopada to powoli wejście w świąteczny okres biegania po centrach handlowych w poszukiwaniu prezentów dla najbliższych. Jest to też dobra okazja dla producentów tabletów, aby podnieść swoje wyniki sprzedaży w czasie tej zakupowej gorączki.

Ostatnie badania rynku przeprowadzone przez ChangeWave wskazują, że aż 14% Amerykanów ma zamiar zakupić tablet w ciągu najbliższych 90 dni. Można tu zauważyć duży wzrost względem poprzednich takich badań, gdzie w sierpniu oraz w listopadzie zeszłego roku chęć zakupu deklarowało odpowiednio 6% i 4% mieszkańców USA. Po części jest to podyktowane świętami, ale nie należy zapominać o rosnącym zainteresowaniu tym segmentem rynku. Z kwartału na kwartał rośnie ilość sprzedanych tabletów, tak samo jak ilość oferowanych modeli i coraz to nowszych i bardziej zaawansowanych rozwiązań.

zainteresowanie tabletami

Należy też przyjrzeć się deklaracjom nie tylko ile osób ten sprzęt chce kupić, ale przede wszystkim jaki. Widzimy ciągle utrzymującą się przewagę iPada oraz zdecydowane i mocne wejście na rynek tabletów firmy Amazon z modelem Kindle Fire. Aż 65% osób wybiera produkt Apple, natomiast 22% nowego Kindle’a. Jedynym produktem z systemem Android, który przekroczył próg 1%, jest Samsung Galaxy Tab z wynikiem 4%.

tablety święta 2011

Pomimo wyraźnego zaakcentowania swojej pozycji przez urządzenie Amazonu, nie należy obawiać się zagrożenia dla iPada. Powinniśmy raczej patrzeć w drugą stronę. Kindle ze swoją niską ceną, ale zdecydowanie mniejszą wydajnością i zapleczem aplikacji staje się bardzo mocną konkurencją dla tabletów z Androidem. Wyraźnie widać, że należy obawiać się ich przyszłości i liczyć na sukces po wprowadzeniu do sprzedaży urządzeń z Tegrą 3. Jeśli natomiast tak się nie stanie to będziemy musieli odsunąć na bok zielonego robota i przywitać tak bardzo oczekiwanego Windowsa 8.

Jak ukształtuje się sytuacja na rynku w ciągu najbliższego roku? To bardzo trudno przewidzieć, lecz zdecydowanie widzimy, że Android robi co może, żeby się utrzymać w gronie najbardziej pożądanych urządzeń, iOS utrzymuje swoją pozycję, a Kindle Fire jest swojego rodzaju asem z rękawa, który może jeszcze dużo namieszać…

źródło

Komentarze

  • Canion

    Szkoda że dostępność Kinda w Polsce jest taka trochę partyzancka.

    • aaa

      W Polsce i tak żadne z jego zalet nie działają. Nie lepiej kupić chociażby Galaxy Taba jak już chcesz 7 cali?

  • jankov

    Marniutko Android wygląda ciągle w stosunku do jabłka. :(

  • Wolalbym zobaczyc takie zestawienia dla Europy albo i dla Polski. Malo mnie interesuje zupelnie odmienny rynek w USA, nawet jesli jest istotnym wynacznikiem trendow. Jesli producenci Androidow nie zejda z cen to faktycznie moze byc slabo – tablety z Tegra 3 nie moga byc drozsze niz obecnie. Ciezko tu konkurowac z Apple, ktore dorabia sobie na Appstore, a w Androidzie profity zgarnia Google.
    Przydalo by sie tez zeby Google albo Nvidia wlaczyly sie bardziej w promocje Androida ogolnie, bo tak to kazdy producent reklamuje swoje urzadzenia z osobna i calosciowo wyglada to slabiej niz reklama Apple. No i szkoda, ze mniejsze firmy (HTC, Asus, Acer) nie maja czy nie poswiecaja tylu srodkow na promocje co np. Sony czy Samsung (przynajmniej w Polsce).

  • pepiniu1

    ale kindle fire też jest z androidem!!!!!!!!!!!!!!

    • aix

      Dokładnie. Da się go zrootować. Zapewne za pół roku wgra się tak Androida 4.0. Poza tym ludzie nie kupują Androida bo czekają na Tegrę 3. Mieć tablet 2x szybszy to jest sens czekania. Nvidia stwierdziłą, że będzie jeszcze taniej niż Tegra 2.

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona