HTC chce wkroczyć na rynki wschodzące, planuje nowy tablet

Agencja prasowa Reutera donosi, że firma HTC, czwarty pod względem popularności producent telefonów komórkowych, chce rozszerzyć swoją działalność na rynki wschodzące, tworzyć kolejne tablety i podnieść stawkę w sądowej walce z Apple poprzez otrzymanie praw do jak największej liczby patentów.

Bitwa patentowa to coś, co początkowo wydawało się niezwykle ekscytujące, lecz teraz jest męczące. Producenci tabletów dwoją się i troją, aby utrudnić lub zablokować sprzedaż urządzeń konkurencji. W większości przypadków w walkach bierze Apple, które, choć na pierwszy rzut oka spokojne i opanowane, okazało się być niezłomnym zawadiaką. Zwiększenie liczby posiadanych przez HTC patentów bez wątpienia dałoby firmie przewagę w sądzie i pozwoliłoby uniknąć ewentualnych pozwów o naruszenie własności intelektualnych. Konflikt Apple-HTC opiera się na nieścisłościach dotyczących działania systemu Android, który, jak doskonale wiecie, został stworzony przez Google. Z tego powodu tajwański producent otrzymał wsparcie internetowego giganta, którego przedstawiciel w następujący sposób skomentował udział firmy w bitwie patentowej:

Nie jesteśmy częścią tego pozwu. Niemniej jednak, popieramy stronę systemu operacyjnego Android oraz wszystkich partnerów, którzy mieli udział w jego tworzeniu.

Historia powoli zaczyna się robić skomplikowana, niczym scenariusz stutysięcznego odcinka „Mody Na Sukces”, nie sądzicie?

Peter Chous, prezes HTC, powiedział, że firma zamierza wkroczyć na rynki wschodzące i nie zrezygnuje z tabletów internetowych, w których dostrzega duży potencjał:

Rynek tabletów jest czymś, gdzie chcielibyśmy się sprawdzić i zobaczyć, czy uda nam się stworzyć produkty wyróżniające się spośród konkurencji i uniknąć kopiowania.

Bez wątpienia zobaczymy jeszcze niejeden tablet internetowy opatrzony logo High Tech Computer. Niestety, nie wróżymy mu sukcesu, jeżeli podąży w ślady poprzedników i zostanie wyceniony na niebotyczne pieniądze. Peter Chou wyjaśnił zagadkę wysokich cen produktów HTC mówiąc, że marka chce zachować reputację „ekskluzywnej” i nie zamierza jej zniszczyć poprzez wprowadzenie na rynki wschodzące tanich produktów niskiej jakości. Trudno nie zgodzić się z logiką Pana Chou, wielu woli zapłacić więcej, a cieszyć się zakupionym produktem dłużej, lecz musimy pamiętać o zdrowym rozsądku.

via Reuters i TechCrunch