Ważne

Środy z AppStore: Can Knockdown 2 (recenzja)

W AppStore, sklepie pełnym różności, ciężko jest znaleźć aplikacje, które wyróżniają się jakością, unikalnością wykonania lub pomysłem. W morzu klonów, podróbek i niedopracowanych aplikacji i gier, niesamowicie trudno jest wyłowić złotą rybkę. Mnie się to udało – na drugim końcu mojej wirtualnej wędki znalazła się gra Can Knockdown 2, autorstwa polskiego studio Infinite Dreams.

Gra: Can Knockdown 2
Uniwersalna: Tak
Autor: Infinite Dreams
Cena: 0.99$
Link: klik

———-

Witamy w domu

Pierwsze, co rzuca się w oczy po uruchomieniu gry, to niezwykłe menu. Trzy tryby rozgrywki: Tarcza (Target), Puszki (Classic) oraz Zegar (Sniper). Są one reprezentowane przez kartonowe pudełka stojące na drewnianych półkach. Za nimi widać odrapany mur oraz zielone pnącza, a w tle słychać kraczące i świergoczące ptaki, szczekające psy, wiejący wiatr, przejeżdżające w pobliżu samochody… Swojskie klimaty.

Na dole ekranu znajduje się piłka: mała, kolorowa, z wieloma łatami. Przez chwilę gracz zastanawia się co z nią robić, ale na ekranie szybko pojawia się podpowiedź wyraźnie sugerująca, że należy cisnąć piłeczką w któreś pudełko. Aby tego dokonać musimy zdecydowanym ruchem przesunąć palcem po ekranie. Zróbmy to…

Tryb Pierwszy – Tarcza

W tym trybie na starym płocie pokrytym rysunkiem jakiegoś brodatego i wąsatego kowboja, pojawiają się drewniane tarcze. Zadaniem gracza jest trafienie piłką w sam środek tarczy. Jeżeli mu się to uda, cel efektownie rozwala się na kawałki. Dla utrudnienia dodano limit czasu: w ciągu jednej minuty gracz musi zestrzelić jak najwięcej desek z wymalowanymi okręgami. Wbrew pozorom to nie jest łatwe zadanie: tarcze mają tendencję do szybkiego przemieszczania się i potrzeba naprawdę sporo refleksu, aby trafić jedną z tych “latających” w sam środek. Podczas rozgrywki pojawiają się “puszki specjalne”, które mogą odrobinę zwiększyć limit czasu.

Tryb Drugi – Puszki

Can Knockdown 2, jak sama nazwa wskazuje, jest grą o strącaniu puszek. Zabawa ta jest znana od bardzo dawna, a w dzisiejszych czasach można zagrać w nią w cyrku lub podczas jarmarku tudzież festynu.

Tryb strącania puszek jest tym, co zobaczyć można w pierwszej odsłonie Can Knockdown (link). Zasady gry są bardzo proste: gracz ma do dyspozycji 5 piłeczek, których przeznaczeniem jest bycie ciśniętymi w kierunku wież ustawionych ze zwykłych, metalowych puszek. Aby strącić wszystkie puszki i rozbić wieżę, gracz musi użyć nie tylko refleksu i sprytu, ale także zastosować odpowiednią strategię. W kilku przypadkach konstrukcje zawierają puszkę specjalną, która, kiedy uderzona piłeczką, eksploduje rozrzucając pozostałe puszki i jednocześnie natychmiastowo niszcząc wieżę (w przypadkach wyjątkowego pecha niektóre puszki zostają na półce…). Dlatego warto od razu strzelać w wybuchowe puszki, pozwalają one odłożyć pozostałe nam do dyspozycji piłeczki na później.

Gra toczy się do momentu, kiedy wykorzystamy wszystkie dostępne puszki. Brzmi prosto i nieciekawie? Nic bardziej mylnego! Przyłapałem się na spędzaniu długiego czasu starając się zdobyć jak najlepszy wynik. Po każdej zniszczonej konstrukcji słychać publiczność cieszącą się z udanego strzału. To motywuje, chociaż, ponieważ za każdym razem widzowie gwizdają i wyją tak samo, może stać się nużące.

Tryb Trzeci i Ostatni – Zegar

Tryb Zegara, jak można łatwo się domyślić, ma dużo do czynienia z czasem. Gracz znajduje się w obskurnej piwnicy w której znajdują się rury nieprzerwanie wypuszczające kłęby czarnego dymu i gorącej pary. Z rur, w towarzystwie gejzera iskier, wyskakują puszki.

Zadaniem gracza jest trafienie ich największej liczby w ciągu jednej minuty. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ puszki wzlatują w powietrze naprawdę szybko i z taką samą prędkością opadają. Na pocieszenie wśród dziesiątek czerownych, eksplodujących metalowych kanistrów, trafiają się również te zwiększające limit czasu, spowalniające i przyspieszające akcję, trujące, zwiększające liczbę wystrzeliwywanych w powietrze metalowych puszek i wiele innych…

Werdykt Sędziego

Nie bez kozery opisałem tło i klimat menu lub danego trybu rozgrywki. Can Knockdown 2 wyróżnia się spośród innych tzw. timekillerów dopracowaniem. Myślę, że nie popełniłbym błędu, gdybym powiedział, że to jedna z najbardziej dopracowanych gier znajdujących się w sklepie AppStore. Infinite Dreams zadbało o najdrobniejszy szczegół tej gry; grafika, dźwięki i gameplay stoją na bardzo wysokim poziomie. To wszystko w połączeniu z możliwością podzielenia się swoimi wynikami z przyjaciółmi przez Game Center sprawia, że Can Knockdown 2 jest jednym z najlepszych czasozabijaczy w AppStore.

Galeria

Komentarze

  • Ciekawski

    Trochę nie na temat ale czy to prawda, że przeglądarka Skyfire obsługuje Flasha na iPadzie?

    • Ghostcat

      To nie do końca tak. Skyfire podobnie jak safari konwertuje flv ” on the fly” do rozpoznawanego przez siebie formatu. Tym sposobem np. Na androidzie urzywajac skyfire można oglądać youtubowe filmiki bez Adobe błazna i pióro nie jest w urządzeniach na iOS. Wiec nie jest to raczej obsługa flasha. I bardzo dobrze. Nawiasem mówiąc to nie bardzo wiem po co udzie ów ikon flash na przenośnych urządzeniach. Chyba tylko po to by siefrustrowac reklamami. A filmiki jak mówiłem i tak są konwertowane w locie. Nie sadze żeby było aż tyle stron flashowych by warto nimi obciążać iphony, ipady czy tez jakiekolwiek sprzęty przenośne.

  • tomecki

    oj fajnie zapomniałem o skyfire na symbianie, znałem ale nie wiedziałem że i na IOS jest
    DZIĘKI Ghostcat

    PS zauważyłem że najczęściej piszę pod Twoimi wypowiedziami hehe

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona