Moda na tablety (okiem Asusa)

Zupełny przypadek sprawił, że dziś kolejny raz na łamach Tabletowo przeczytacie na temat tabletów Asusa. Poniżej znajdziecie informację prasową nadesłaną przed kilkoma chwilami przez PR producenta wraz z moimi wstawkami (nie mogłam się powstrzymać czytając tą informację). Miłej lektury.

5 marca zakończyły się największe europejskie targi elektroniki użytkowej CeBIT. Wśród wielu innowacyjnych urządzeń prezentowanych w Hannowerze prym wiodły tablety (tak, szkoda tylko, że „odgrzewane kotlety” zaprezentowane wcześniej na CES i MWC – K.). Multimedialne tabliczki zdobywają serca fanów nowoczesnych technologii na całym świecie (tylko coś w Polsce nie mogą, bo nie ma zbyt dużego wyboru… – K.). Wszystko wskazuje na to, że rok 2011 będzie należał właśnie do nich (a według Jobsa to iPada 2 ;) – K.).

Tablet to niewielki komputer przenośny wyposażony w ekran dotykowy zastępujący tradycyjną klawiaturę. Wielkością urządzenie zbliżone jest do standardowego netbooka. Na rynku dostępne są tablety w różnych rozmiarach, od 7 do 12 cali. Urządzenia tego typu produkują lub mają w swoich planach prawie wszyscy liczący się producenci sprzętu IT (słuszna uwaga; tablety zaczęły się liczyć, to każdy z producentów chce zgarnąć trochę tabletowego rynku dla siebie – K.).

Tablet jest platformą multimedialnej rozrywki. Doskonale nadaje się do przeglądania stron www, czytania e-booków, elektronicznych wersji gazet, sprawdzania poczty email czy oglądania filmów. Choć ogromną zaletą tych urządzeń jest mobilność, nie są one jeszcze w stanie w pełni zastąpić tradycyjnych notebooków czy netbooków (i raczej nigdy nie będą… ale to zależy od człowieka i jego potrzeb – K.).

Tablety zostały stworzone do konsumpcji treści multimedialnych. Posiadają jednak znaczne ograniczenia w zakresie ich kreowania. Ta druga funkcja nadal jest domeną notebooków i netbooków

– mówi Szymon Winciorek, Business Development Manager w ASUS Polska.

2011 rokiem tabletów

Odpowiadając na zapotrzebowanie klientów i bieżące tendencje rynkowe producenci z całego zapowiadają na 2011 rok premiery swoich wersji tabletów. Jeszcze przed wakacjami firma ASUS wprowadzi na Polski rynek tablet EeePad Transformer. Jego cena w zależności od konfiguracji wyniesie od 1899 do 2599 PLN. W drugim półroczu do dyspozycji polskich użytkowników zostaną oddane kolejne tablety marki ASUS.

Tablety marki ASUS

EeePad Slider posiada 10,1-calowy ekran dotykowy IPS, pozwalający na wygodną obsługę palcami oraz wysuwaną klawiaturę QWERTY, która umożliwia wygodne pisanie w każdych warunkach (moje odczucia na temat Slidera możecie przeczytać tutaj – K.).

10.1-calowy EeePad Transformer to rozwiązanie dla użytkowników, którzy chcą cieszyć się multimediami w każdym miejscu oraz posiadać łatwy dostęp do stron internetowych, poczty i innych aplikacji użytkowych. Opcjonalna stacja dokująca przekształca Transformera w pełnowartościowego netbooka z klawiaturą QWERTY, wydłużając jednocześnie czas pracy na baterii do 16 godzin.

EeePad MeMO jest propozycją dla osób, którzy od tabletu oczekują maksymalnej funkcjonalności przy zachowaniu możliwie najmniejszych wymiarów. Jego ekran dotykowy o przekątnej 7,1” jest wystarczająco mały, aby tablet zmieścił się w kieszeni marynarki, ale wystarczająco duży, aby wygodnie sporządzać odręczne notatki przy pomocy dołączonego rysika (ciekawe co byście kupili mając do wyboru Samsunga Galaxy Tab, Asusa Eee Pad MeMo i HTC Flyer… dajcie znać – K.).

informacja prasowa, Asus