Dział mobilny Sony odrodził się niczym Feniks z popiołów

Kto umieścił w przeszłości krzyżyk na Sony, musi teraz uderzyć się w pierś. Japończycy dokonali – wydawać by się mogło – niemożliwego i postawili swój dział mobilny z powrotem na nogi.

Sony przedstawiło właśnie podsumowanie drugiego kwartału 2016 roku. Przez ostatnie trzy miesiące dział mobilny wygenerował przychód w wysokości 1,805 miliarda dolarów, co przełożyło się na zysk operacyjny równy 4 milionom dolarów. Nie jesteście pod wrażeniem? To teraz przypomnijcie sobie, że analogiczny okres rok wcześniej Japończycy zakończyli ze stratą operacyjną na poziomie 224 milionów dolarów!

Co ciekawe, w porównaniu z drugim kwartałem 2015 roku Sony sprzedało o 33,7% mniej smartfonów. Jak tłumaczą Japończycy, to za sprawą okrojenia średniopółkowej części portfolio i całkowitej rezygnacji z budżetowców, mniejszego zaangażowania na mniej rentownych rynkach oraz większego skupienia się na wypuszczaniu drogich high-endów.

Jak widać, Sony nie rzucało słów na wiatr i rzeczywiście postawiło na nogi swój dział mobilny. Łączny cel na 2017 rok fiskalny (rozpoczęty 1 kwietnia 2016 roku) to zysk w wysokości 45 milionów dolarów. Myślicie, że Japończykom uda się go osiągnąć?

*Na zdjęciu wyróżniającym Sony Xperia XA

Źródło: Sony