Apple ugina się pod presją i podaje, co należy zrobić w przypadku pojawienia się Error 53

Pod wpisem na temat tego, że aktualizacja do iOS 9 może „uceglić” iPhone’a 6/6 Plus w komentarzach rozpętała się prawdziwa burza. Sprawa Was poruszyła, gdyż nie spodobało Wam się postępowanie Apple, zmuszające klientów do (drogich) napraw w autoryzowanym serwisie. Swoje oburzenie wyrażali również użytkownicy na całym świecie. Gigant z Cupertino musiał więc ugiąć się pod naporem tak potężnej fali niezadowolenia i znaleźć rozwiązanie dla Error 53.

Niestety samodzielnie odratować swojego iPhone’a 6/6 Plus mogą próbować jedynie ci, którzy zaktualizowali go poprzez iTunes. Należy wgrać nową wersję iOS 9.2.1 – powinno to odblokować i przywrócić do życia smartfon.

Some customers’ devices are showing ‘Connect to iTunes’ after attempting an iOS update or a restore from iTunes on a Mac or PC. This reports as an Error 53 in iTunes and appears when a device fails a security test. This test was designed to check whether Touch ID works properly before the device leaves the factory.

Today, Apple released a software update that allows customers who have encountered this error message to successfully restore their device using iTunes on a Mac or PC.

Niestety po wykonaniu odpowiednich kroków i sprawnym przeprowadzeniu całego procesu Touch ID nie zostanie odblokowany, czyli po prostu nie będzie działał. Oznacza to, że trzeba ponieść dodatkowy koszt, jeśli chce się go wymienić, aby móc na powrót z niego korzystać. Apple tłumaczy to tym, że odciski palców są „powiązane” z tym komponentem, co pozwala zapewnić bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa (chodzi głównie o to, żeby w przypadku kradzieży złodziej nie podmienił sobie tego elementu i nie dostał się dzięki temu do poufnych danych użytkownika – również tych, dotyczących płatności):

We protect fingerprint data using a secure enclave, which is uniquely paired to the touch ID sensor. When iPhone is serviced by an authorized Apple service provider or Apple retail store for changes that affect the touch ID sensor, the pairing is re-validated. This check ensures the device and the iOS features related to touch ID remain secure. Without this unique pairing, a malicious touch ID sensor could be substituted, thereby gaining access to the secure enclave. When iOS detects that the pairing fails, touch ID, including Apple Pay, is disabled so the device remains secure.

Apple oczywiście przeprosiło użytkowników za wszelkie niedogodności związane z Error 53 oraz poprosiło o kontakt osoby, które wymieniły za dopłatą iPhone’a na nowy, ponieważ mają otrzymać zwrot zapłaconych pieniędzy:

We apologize for any inconvenience, this was designed to be a factory test and was not intended to affect customers. Customers who paid for an out-of-warranty replacement of their device based on this issue should contact AppleCare about a reimbursement.

Źródło: TechChrunch przez Neowin, Apple