Do 2019 roku udział Windowsa w rynku tabletów wzrośnie blisko dwukrotnie

Microsoft nie najlepiej radzi sobie na rynku smartfonów – jego system operacyjny Windows Phone posiada udziały na poziomie kilku procent, a Tizen już depcze mu po piętach. Na szczęście dla Amerykanów, urządzenia mobilne to również tablety – a Strategy Analytics przewiduje, że w ciągu 4 najbliższych lat pozycja Microsftu w tym segmencie znacznie wzrośnie.

Przez pierwszych dziewięć miesięcy 2015 roku, czyli od stycznia do września, sprzedaż urządzeń pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego Windows wzrosła aż o 58% w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. Analitycy ze Strategy Analytics przewidują, że tendencja wzrostowa się utrzyma, zwłaszcza, że przed nami „najgorętszy” okres w roku, czyli czas przedświątecznych zakupów. Pozwoli to osiągnąć łączną sprzedaż tabletów z OS-em Microsoftu na poziomie 22 milionów sztuk, co przełoży się na 10% udział w całym rynku tego typu urządzeń.

Kolejne 4 lata będą według badaczy jeszcze lepsze pod tym względem. Do 2019 roku pozycja systemu operacyjnego Windows, instalowanego na tabletach różnych producentów, wzrośnie blisko dwukrotnie – do 18%. Dla porównania, iOS umocni swoje udziały zaledwie o 1% – z 22 do 23%. Znacznie straci za to Android. Do 2019 jego pozycja uszczupli się o 9 punktów procentowych – z 68 do 59%.

Microsoft będzie miał więc spore powody do radości. Jest to jednocześnie informacja dla niego, że powinien przyłożyć więcej uwagi do Windowsa 10 przeznaczonego dla tabletów. Użytkownicy bowiem chcą wykorzystywać swoje urządzenia nie tylko do konsumowania treści (w czym najlepiej sprawdza się Android i iOS), ale i do pracy – do czego najbardziej nadaje się właśnie OS z okienkami. Świadczy o tym szybki i znaczny wzrost popularności rozwiązań hybrydowych, których w ostatnich miesiącach obserwujemy wręcz „wysyp” – zarówno tych z najwyższej półki, jak Surface Pro 4 czy Surface Book, ale i tańszych alternatyw, jak na przykład Kruger&Matz Edge 1161.

Źródło: Startegy Analytics