Dla każdego producenta bardzo ważne jest, by wiedzieć kim są jego klienci. Czasami te informacje mogą być zaskakujące. Tak właśnie jest w tym przypadku. Okazuje się bowiem, że w Stanach Zjednoczonych produkty Apple najchętniej kupują mężczyźni powyżej 65. roku życia.
Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Slice Intelligence, które monitoruje zakupy dokonywane w sieci. Dzięki nim dowiadujemy się, że to Amerykanie ogólnie wydają znacznie więcej pieniędzy na urządzenia Apple. Największą rozbieżność widać w przedziałach wiekowych 35-44 i 65+, w których różnica pomiędzy kwotami wydawanymi przez kobiety i mężczyzn wynosi – odpowiednio – 326 i 309 dolarów. Co jednak najciekawsze, to właśnie mężczyźni w ostatniej grupie wiekowej wydają na iUrządzenia najwięcej ze wszystkich, czyli średnio 976 dolarów. Przyczyną takiego zachowania może być (najprawdopodobniej) fakt, że nie kupują oni tych rzeczy dla siebie, a raczej dla kogoś (chyba każdy chciałby mieć takiego dziadka, co nie? ;)).
Raport Slice Intelligence informuje również o innych ciekawych rzeczach:
- najwięcej urządzeń Apple kupują osoby w wieku od 25 do 34 lat; także oni w największej części są klientami Apple Music,
- nabywcami iPadów są przede wszystkim kobiety i mężczyźni w przedziale wiekowym 35-44 oraz 65+,
- ci pierwsi także najchętniej kupują Apple Watch.
Wiele interesującego pokazuje nam też poniższy wykres:
Jeśli wnikliwie się przyjrzeć, to członkowie gospodarstw domowych o średnim rocznym dochodzie w wysokości 35-50 tysięcy dolarów wydają najmniej na urządzenia Apple, czyli 694 dolary. Różnice w przypadku pozostałych są nieznaczne, lecz, co ciekawe, członkowie gospodarstw domowych o średnim rocznym dochodzie w wysokości do 15 tysięcy dolarów wydają prawie tyle samo, co ci o dochodach od 125 do 150 tysięcy dolarów.
Należy pamiętać, że powyższe dane dotyczą mieszkańców Stanów Zjednoczonych, gdzie Apple ma najlepszą pozycję na rynku. Z drugiej strony ciekawe, jakie byłyby wyniki podobnych badań przeprowadzonych w Polsce (obejmujących niekoniecznie produkty Apple). Najbardziej interesuje mnie kwestia osób od 55 roku życia wzwyż (a tym bardziej 65+) i ich zakupów elektroniki w sieci, co pokazałoby jak daleko jesteśmy za mieszkańcami krajów wysoko rozwiniętych.
Źródło: CNN Money