Dłużej z aplikacji korzystają użytkownicy Androida. I co z tego, iOS wciąż jest bardziej dochodowy

 

android-vs-apple2

Na rynku systemów mobilnych mamy tylko dwie platformy, które posiadają potężny ekosystem. W zasadzie rozkład sił definiuje panowanie Google i spadające znaczenie Apple. Walka o każdego klienta pomiędzy Androidem i iOS trwa nie od dziś. Wiadomo, zarówno jeden, jak i drugi mają swoich wiernych fanów i zagorzałych przeciwników. Tymczasem firma analityczna – Swrve, pokusiła się o sporządzenie statystyk tych systemów z maja bierzącego roku. Jak radzą sobie obie platformy, możecie pobieżnie ocenić po tytule tego wpisu. Na szczegóły zapraszam niżej.

Wspomniane firmy mają już na swoim koncie przeszło milion aplikacji w oficjalnych sklepach – AppStore i Google Play. Ich wydajność liczona jest w dziesiątkach miliardów pobrań. Nic więc dziwnego, że wszystkie oczy zwrócone są na dwóch najpoważniejszych konkurentów. Ostatnio jedna z firm Mobile Marketing Automation – Swerve przygotowała raport o dokonaniach obu platform.

Statystyki wydawanych pieniędzy AppStore, Android

Wyniki przedstawiają się następująco:

  • użytkownicy Androida spędzają 17% więcej czasu na dane aplikacje,
  • w przypadku aplikacji z Google Play, ilość rozpoczętych sesji jest o 18% większa, niż to ma miejsce w App Store,
  • użytkownicy iOS wydają o 45% więcej pieniędzy od ich odpowiedników z Androida,
  • wśród osób, które w ogóle płacą o 10% więcej wydają klienci AppStore,
  • w AppStore swoje pieniądze wydaje o 32% więcej użytkowników,
  • AppStore ma o 45% lepsze przychody i 10% większe dochody niż Google Play,
  • wskaźnik utrzymania klientów w przypadku Androida jest o 2% wyższy w wymiarze 24 godzin, natomiast w ciągu 1 miesiąca sytuacja jest odwrotna (2% większy wskaźnik w AppStore).

wskaznik utrzymania klientów - Android,AppStore - 1 dzień wskaznik utrzymania klientów - Android,AppStore - 30 dni

Wyniki analiz są podobne od lat. Gigant z Cupertino bardziej się ceni, a jego sklep ma większe stawki. Również więcej jest sensownych aplikacji, za które trzeba zapłacić. Pomimo tego klienci są skorzy wydawać swoje pieniądze częściej i więcej niż to bywa w przypadku Google Play. Natomiast ten jest mocniej okupowany przez użytkowników Androida. Klienci tego sklepu więcej czasu spędzają na korzystaniu z aplikacji. Może to wynikać z różnych przesłanek. Najbardziej prawdopodobne są takie, że dużo osób wśród zwolenników Apple to biznesmeni i różnej maści przedsiębiorcy, którzy używają swych urządzeń tylko wtedy, gdy jest to niezbędne. To wcale nie oznacza, że na Androidzie takich nie ma. Jednak w przypadku systemu od Google’a urządzeń opartych o tę platformę jest więcej i są tańsze, a przez to różnorodność oraz target jest nieco inny. Tutaj wynik mogą robić fani gier mobilnych, którzy przesiadują w świecie wirtualnym długie godziny. Mogę się mylić, ale te przyczyny są najbardziej prawdopodobne. Co ciekawe obie platformy mają swoich wiernych użytkowników i sytuacja w tym wypadku jest raczej patowa.

Wnioski, jakie się nasuwają z takich analiz, są jednoznaczne. Ludzie poświęcają sporo uwagi swoim elektronicznym towarzyszom. Urządzenia mobilne coraz mocniej wchodzą w sferę życia każdego użytkownika. Nie raz w swych wpisach podkreślałem, że są z nami niemal wszędzie. Jedno jest pewne, tendencja ta wcale się nie zmienia. I tak jak kiedyś graliśmy w piłkę, tak teraz jesteśmy zagłębieni w świat, który tak naprawdę nie istnieje. Myślę, że wyniki mogą dawać do myślenia, a każdy z nas powinien zastanowić się czy to jest to, na co chce tracić swój cenny czas i jedyne życie, jakie posiada.

Powiedzcie mi, jak u was przedstawia się scenariusz korzystania z aplikacji mobilnych? Długo czasu spędzacie nad grami i programami? Jeśli jest coś, co chcielibyście dodać, piszcie śmiało.

Źródło: dazeinfo.com