Apple kupiło LuxVue… nie wiadomo po co. Najprostsza odpowiedź? Patenty. I to ciekawe

apple_logo

LuxVue, amerykańska firma pracująca nad energooszczędną technologią LED, została kupiona przez Apple. Informację tę podał wczoraj blog recode.net, powołujący się z kolei na wpis, który pojawił się na Techcrunch w ubiegły piątek.

Nie oznacza to od razu tego, że w urządzeniach mobilnych Apple pojawią się nowe ekrany, które będą generować mniejsze zapotrzebowanie na energię. Gigant z Cupertino owszem, potwierdza zakup, ale nie chce się już pochwalić, po co mu owa spółka.

Apple buys smaller technology companies from time to time, and we generally do not discuss our purpose or plans.

Tak brzmi oficjalny komunikat Apple w sprawie przejęcia LuxVue. Czyli – Apple od czasu do czasu kupuje mniejsze firmy technologiczne, ale zazwyczaj nie komentuje tego i nie podpiera ewentualnymi planami, które związane są z zakupem kolejnych spółek.

A może chodzi o atrakcyjne patenty?

Nie jest tajemnicą, że wraz ze spółką, do Apple przyfruną patenty, których wnioskodawcą było LuxVue. Wśród nich znajdują się rozwiązania, które wprowadzają do technologii LED usprawnienia, które mają na celu zmniejszenie poboru przez nią prądu. To może mieć kluczowe znaczenie dla wytwarzania energooszczędnych ekranów, bo jak wiemy, to najczęściej te komponenty używanych przez nas urządzeń pożerają najwięcej energii, a wszystko wskazuje na to, że kwestia usprawnienia baterii stanie w miejscu na długie lata.

Nawet, jeśli Apple nie wykorzysta patentów uzyskanych dzięki przejęciu LuxVue, będzie mogło zarabiać na nich, gdy inni producenci sprzętu zdecydują się na zaimplementowanie ich w swoich rozwiązaniach. Apple znane jest z obudowywania się patentami, na których potem generuje profity. Ostatnimi czasy miejsce miała kolejna ofensywa Apple skierowana w Samsunga, pisał o niej Piotr Górecki w tym wpisie.

Co ciekawsi z Was mogą zapoznać się szczegółowo z listą patentów, których posiadaczem było LuxVue: http://www.faqs.org/patents/assignee/luxvue-technology-corporation/

Źródło: Techcrunch oraz ReCode