Dochód z Androida pierwszy raz większy niż z iOS

To, że tablety z zielonym robocikiem są bardziej popularne od modeli z logiem nadgryzionego jabłuszka, jest ogólnie wiadome. Nie ma co się tutaj dziwić – producentów sprzętu z Androidem jest wielu, podczas kiedy Apple działa samo. Niemniej początkowe wkraczanie na rynek opanowane przez 'iUrządzenia’ nie było łatwe i wymagało pewnej pracy. Tym bardziej cieszy fakt, iż już od pewnego zielony robocik nie tylko rywalizuje, a nawet wygrywa w ilości sprzedanych sztuk.

Jednak w ostatnim – trzecim – kwartale 2013 roku tablety z Androidem zdołały osiągnąć jeszcze więcej. Bazując na opublikowanych informacjach od IDC (zawarte dalej w tablece), amerykańska firma analityczna Morgan Stanley przedstawiła wczoraj swoje wnioski:

„For the first time,” Morgan Stanley’s Katy Huberty wrote in a note to clients Friday, „Android devices accounted for a greater share of the market in revenue terms than iOS. Android revenue share reached 46.2% in 3Q13, for the first time exceeding iPad share of 45.6%”

Mianowicie, łączny dochód z Androidowych urządzeń w tym okresie czasu wyniósł więcej, niż uzyskany z iPadów. Aktualnie różnica nie jest znaczna, gdyż wynosi zaledwie 0.6 punktu procentowego* – Android 46.2 %, iOS 45.6 %. Do tego wyniku w znaczący sposób przyczyniły się firmy Acer oraz Lenovo, których wzrost sprzedaży, względem zeszłego roku, wyniósł odpowiednio 346.3% oraz 420.7%.

Trzeba jednak pamiętać o dwóch przeciwstawnych faktach. Pierwszy to ciągły wzrost i popularyzacja tabletów z zielonym robocikiem. Urządzeń tych jest naprawdę mnóstwo i prawie każdy może sobie coś odpowiedniego dobrać. Dodatkowo sprzyjająco działają też ceny, które przy wielu modelach są znacznie niższe niż 1699 zł – aktualna cena iPada mini na stronie Apple. Z drugiej jednak strony, trzeci kwartał był okresem oczekiwania na premierę nowych modeli iPada, co może mieć wpływ na podane statystyki. Do tego produkcja tych modeli nie wymaga od giganta z Cupertino tak wielkich wkładów pieniędzy, jak w przypadku innych, mniejszych firm. A o tym przecież mowa – nie o ilości sprzedanych sztuk, a ogólnym zysku.

Poniżej możecie zapoznać się z ogólnymi statystykami samej sprzedaży tabletów (bez dochodów) w trzecim kwartale 2013 oraz, dla porównania, 2012 roku. Pod koniec października udostępniła je firma IDC.

Sprzedawca <3Q13>
Liczba sprzedanych jednostek [miliony]
<3Q13>
Procentowy udział
<3Q12>
Liczba sprzedanych jednostek [miliony]
<3Q12>
Procentowy udział
Wzrost sprzedaży względem poprzedniego roku
Apple 14.1 29.6% 14.0 40.2% 0.6%
Samsung 9.7 20.4% 4.3 12.4% 123.0%
Asus 3.5 7.4% 2.3 6.6% 53.9%
Lenovo 2.3 4.8% 0.4 1.1% 420.7%
Acer 1.2 2.5% 0.3 0.9% 346.3%
Pozostali 16.8 35.3% 13.5 38.8% 25.0%
Łącznie 47.6 100.0% 34.8 100.0% 36.7%



Czy możemy zatem oczekiwać, że Apple będzie dalej ograniczane rynkowo przez innych producentów? Na pewno. Jednak to, czy będzie to miało przełożenie na same zarobki firmy, wciąż pozostaje pod znakiem zapytania… choć tym razem wydaje się bardziej prawdopodobne.

(*dla przyjęcia, że 100% to cały dochód na rynku tabletów)

[źródło]