Acer: tablety Microsoft Surface mają zwiększyć tempo rozwoju rynku

Tablety Surface zaprezentowane w poniedziałek w nocy na  konferencji Microsoftu w Los Angeles wywołały spore poruszenie nie tylko wśród klientów, dziennikarzy, ekspertów i analityków, ale także producentów. Acer, wywodzący się z Tajwanu jeden z wiodących twórców elektroniki, uważa, że Microsoft zagrał nie fair wprowadzając Surface.

Oliver Ahrens, starszy wiceprezes oddziału Acera na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę, stwierdził, że produkty z serii Surface mogą mieć problemy z zaistnieniem na rynku. Co więcej, będą miały negatywny wpływ na postrzeganie marki Microsoft. Gigant, który dzięki swojemu oprogramowaniu pozwolił wielu producentom komputerów dotrzeć na szczyt, zwrócił się przeciwko nim i postanowił ubrudzić sobie ręce tworzeniem fizycznego sprzętu.

Jakby tego było mało, Stan Shih, założyciel Acera, nie jest przekonany, czy Microsoft traktuje tablety Surface poważnie. Według niego, mają one na celu zachęcenie projektantów „dachówek” to bardziej intensywnej pracy. Innymi słowy, ukrytym celem Surface’ów jest nadanie rynkowi tabletów z Windows 8/RT większego tempa, które przełożyłoby się na pewniejszy start pod koniec roku. Obecnie przyszłość tych systemów i wyposażonych weń urządzeń jest patykiem na wodzie pisania – jak będzie wyglądać zaplecze aplikacji? Czy tablety i hybrydy przypadną do gustu klientom? Jak rynek zareaguje na interfejs Metro?

Acer ma prawo wypowiadać się na temat tabletów z Windows 8. Na targach Computex 2012 zaprezentował kilka ciekawych urządzeń.

via Engadget