Galaxy Tab 10.1 nie może konkurować z iPadem 2? Samsung (może) obniży cenę tabletu

Spodziewaliśmy się tego. Zaskakująco niska cena iPada 2, jego imponująca specyfikacja oraz bliski termin wprowadzenia tabletu do sprzedaży musiały wywrzeć nacisk na konkurencję. Pierwszą ofiarą okazał się tak oczekiwany przez wielu naszych Czytelników Samsung Galaxy Tab 10.1. Dziś wiceprezes oddziału Samsunga zajmującego się tabletami i telefonami komórkowymi, Lee Don-Joo, oficjalnie przyznał, że niektóre części (czytaj hardware) tabletu są niewystarczająco dobre, aby nowy Galaxy Tab mógł podjąć walkę z iPadem 2.

Apple made it very thin (…) We will have to improve the parts that are inadequate
(Apple sprawiło, że iPad 2 jest bardzo cienki (…) Jesteśmy zmuszeni ulepszyć części, które są nieodpowiednie)

Słowa te zostały przetłumaczone z koreańskiego na angielski (a następnie na polski), dlatego nie mamy stuprocentowej pewności, że dokładnie to chciał powiedzieć przedstawiciel Samsunga. Naprawdę wątpię, aby koncern anulował produkcję nowych Tabów i wprowadził nową, ulepszoną i cieńszą wersję tabletu w późniejszym terminie. Mogłoby to rozczarować fanów, którzy od kilku miesięcy czekają na zakup tego 10.1-calowego urządzenia, a niektórych nawet odwieść od podjętej decyzji.

Jednak to nie jedyna ciekawa informacja, jaką podzielił się z nami Samsung. Dowiedzieliśmy się, że zmianie może ulec nie tylko wygląd i możliwości tabletu, ale także jego cena.

The 10-inch (tablet) was to be priced higher than the 7-inch, but we will have to think that over
(Wersja 10-calowa (Galaxy Taba) miała z założenia kosztować więcej niż wersja 7-calowa, ale tą kwestię będziemy musieli jeszcze przemyśleć)

Wygląda na to, że Samsung zdecydował się konkurować z Apple nie tylko pod względem specyfikacji swoich produktów, ale także ich ceny. Wyciągnął wnioski z błędów konkurencji i doszedł do wniosku, że lepiej jest stracić parę „zielonych” jednorazowo, niż klientów długofalowo.

iPad 2 ma pojawić się 11 marca w USA (25.03 na świecie), do premiery pozostało nadal prawie dwa tygodnie. Mimo to najnowsze dziecko Apple kładzie cień na światowym rynku tabletów. Wielu producentów woli słońce i będą musieli się naprawdę postarać, aby ich produkty mogły się wybić i ujrzeć światło dzienne.

źródło